Föl födda 2010

C

CindyLou

Då välkommar jag Adele ox och Cash N Smart (QH) lilla hingstföl född i gårkväll den 3 Mars.

337031.jpg

337032.jpg

337035.jpg
 
Sv: Föl födda 2010

Men Åh! Välkommen till världen! :love:

Och grattis till den llille!
 
Sv: Föl födda 2010

Grattis!! Vad fin han e:love::love: Hoppas allt gick smidigt och att båda mår bra! (han delar f-ö födelsdag med min sambo som fyllde 30 igår:D)
Min Bellis börjar se sprickfärdig ut.. 3veckor kvar!

/LL
 
Sv: Föl födda 2010

Allt gick bara bra! Adele fölade på dag 337.
 
Sv: Föl födda 2010

Ahh! Äntligen bilder! :rofl: Letade surt i andra tråden jag....

En sån fin liten fux, bläsen var väldigt jämn och fin. Lova att leverera några bilder om 2-3 veckor när hon "kommit sig" litet..

Återigen Grattis!

//Waern
 
Sv: Föl födda 2010

Eftersom jag startade tråden s bestämmer jag att man får lägga in obegränsat antal fölbilder:D

Första gången ute 12 timmar gammal.
337017.jpg

337016.jpg

337012.jpg
 
Sv: Föl födda 2010

Ute för andra gången 19 timmar gammal.
337009.jpg

337008.jpg

337036.jpg

337028.jpg

337030.jpg
 
Sv: Föl födda 2010

Nä men gud vilken underbar liten söting!!! :laugh::love:
Härligt att allt gick bra! :) Hoppas att det blir vår fort nu så att det blir lite varmare för den lille och den kan pilla lite i gräs och rötter :laugh:
Grattis!! :bump::banana:
 
Sv: Föl födda 2010

Ja i dag på morgonen är det -22 grader. Dock tittar solen fram nu.

Idag så stod fölis på tre ben och kliade sej bakom örat för första gången:love:
 
Sv: Föl födda 2010

Eftersom jag startade tråden s bestämmer jag att man får lägga in obegränsat antal fölbilder:D

Första gången ute 12 timmar gammal.
337017.jpg

337016.jpg

337012.jpg

Grattis ! Jättefin ! Nu är första fölet fött och vi kan välkomna våren på riktigt ;)
 
Sv: Föl födda 2010

Det va ju skönt att det gick bra:laugh: Börjar bli lite nervös att Bellis ska föla för tidigt.. hon har börjat fylla i juverna och är riktigt slapp i bak. Tycker allt att hon kan hålla sej 2veckor till minst! Idag blir det inköp av övervakningskamera, det känns inte som något lockande alternativ att vaka i stallet när det är nästan -20grader ute. Burr!!!

Grattis till ditt underbart söta föl:love:

/LL
 
Sv: Föl födda 2010

Adele började fylla juvret dag 300 så vi får hoppas att Bellis kniper lite till. Vi lånade en övervakningskamera och utan den så hade jag nog fryst ihjäl.
 
Sv: Föl födda 2010

Gud vad goa dom är de små liven. Jätte fin är den.
Jag tiden rinner i väg nu och mina två ston ska föla i början av april och början av maj.
Med min egen hingst. De är så roligt.
 
Sv: Föl födda 2010

Gisses vad dom växer fort!

Här kommer lite bilder på Sandy 5 1/2 dga gammal.
9mars004.jpg

9mars007.jpg

9mars014.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
676
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Mia_R
·
Avel Jag gör ett försök för att se om det möjligtvis finns någon annan som har erfarenhet av detta. Ett litet frieser hingstföl föddes idag...
2
Svar
28
· Visningar
7 270
Senast: palle
·
  • Artikel
Hästnyheter OS-finalisten i fälttävlan, Pandora Emm xx, har fått sitt första föl. I morse föddes ett brunt hingstföl e Click and Cash hos familjen...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp