Bukefalos 28 år!

För tidigt?*lång*

Sv: För tidigt?*lång*

Nej... jag tycker inte att du var förtidigt ute. Att sitta in/köra in hästar tidigt har många fördelar. Framför allt att hästen i den åldern är mottaglig för mycket nytt och för det mesta är helt med på noterna.

En tvååring klarar lätt att bära en lätt ryttare några minuter ett par gånger i veckan utan att ta skada av det. Likaså klarar en ung häst att dra en lätt vagn lika många minuter ...lika många gånger i veckan.
 
Sv: För tidigt?*lång*

Jag har shire:D men jag har haft en halvblodshingst också som jag väntade så länge med..jag har inget behov av att stressa fram en häst för just 3 årstestet utan är det en bra häst så kan det visa sig på meriterna längre fram.. :)

Det förklarar saken ;)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 586
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
550
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 345
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp