Bukefalos 28 år!

Förändrat beteende

Elwan

Trådstartare
Jag har två kastrerade hankatter, 3 år gamla. De är inte kullsyskon men har bort ihop sedan jag hämtade hem dem, avmaskade och vaccinerade utekatt.

Den ena som alltid varit den som tagit mest plats, som gärna följt efter mig på gården och alltid ätit mycket har helt plötsligt blivit förändrad. Han är fortfarande tillgiven men verkat ängslig och mer lättskrämd. Han äter men inte med samma goda aptit, han har gått ner rejält i vikt. Det mest tydliga är att dynamiken mellan dem verkar ha ändrats, den som tidigare tagit mest plats ligger helst i en för honom ny fåtölj medan den andra skygga är mer kontaktsökande.

Nån som har en idé? Börjar bli orolig för viktminskningen och se här små men tydliga beteendeförändringarna. Men han verkar inte ha ont.
 
Jag har två kastrerade hankatter, 3 år gamla. De är inte kullsyskon men har bort ihop sedan jag hämtade hem dem, avmaskade och vaccinerade utekatt.

Den ena som alltid varit den som tagit mest plats, som gärna följt efter mig på gården och alltid ätit mycket har helt plötsligt blivit förändrad. Han är fortfarande tillgiven men verkat ängslig och mer lättskrämd. Han äter men inte med samma goda aptit, han har gått ner rejält i vikt. Det mest tydliga är att dynamiken mellan dem verkar ha ändrats, den som tidigare tagit mest plats ligger helst i en för honom ny fåtölj medan den andra skygga är mer kontaktsökande.

Nån som har en idé? Börjar bli orolig för viktminskningen och se här små men tydliga beteendeförändringarna. Men han verkar inte ha ont.
Katten låter sjuk. Jag hade besökt veterinär.
 

Liknande trådar

Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 382
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 349
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 215
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 526
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 8 månader

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp