Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

mian1

Trådstartare
Ett upprop till alla! Det är inte humant att kastrera hanhundar, i allafall inte i den utsträckning som görs. Okej att kastrera svarta hundar, men inte de andra. :mad:

VAD ska två löptikar göra mitt i höglöpet när det inte finns några vettiga hanhundar att tillgå. Visst kan systrar para sig med varann, men i längden är det måttligt kul och ökar dessutom risken för diskbråck när man måste turas om att jucka.

I dag fick vi äntligen vårt stora genombrott, alltså genombrott genom staketet, min höglöpande syster Doris och jag. Äntligen skulle vi göra valpar på riktigt. Sist vi löpte samtidigt och parade oss med varann så flyttade det in två kattungar, så vi passar oss noga för att det inte ska upprepas och därför juckar vi varannan gång bak och varannan gång på den andras huvud.
I vilket fall så rymde vi för att hitta oss en snygg hane. Eller vilken hane som helst (som inte är svart). JR-hanen som alltid är så sur skippade vi för han blev kastrerad i höstas. Mopsen har visseligen kulorna i behåll, men han är 14 år och går knappt ut länge. Hans son, mops/staffen, har varit kastrerad i flera år. Ingen idé att rymma ditåt. Den snygge jaktchampionen som brukade uppvakta oss kastrerades då han slutade tävla. Pudeln är även han knipsad. Då återstod bara en, samojeden. Han har varit död sen i somras, men hellre en död hane än en kastrerad! Sagt och gjort så rymde vi dit, men blev haffade av f.d. matten innan vi hittat vad vi letade efter.

Nu sitter vi här hemma och tittar på TV. Vad ska två höglöpande tjejer ta sig till när alla killar är kastrater? Fy skäms på er, elaka människor. Må era hussar bli kastrerade de med så får ni se hur det är!

/Ester (och Doris)





;) Deras matte har helt motsatt uppfattning om kastrerade hanar! :D
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

hahahahahaha stackars flickor :rofl: :rofl:
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Aj, då... :o ! Min lille labrador som ska kastreras på tisdag :crazy: - fast det kanske är OK eftersom han är svart?
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Svarta labradorer eller rottisar tillhör inte favoriterna. Fast just nu går vad som helst bra. Även katter...
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Du har aldrig funderat på att sterilisera tikarna :angel: ?

Vi har samma problem som du/ni fast här med två hanhundar. Spanieln, som är 10 år gammal har liksom insett att det inte blir några valpar för hans del :smirk: medan tvåårige labradoren tror att allt är möjligt :idea:... Finns det inga tikar får man ta det som ligger närmast till hands, och det råkar vara ovan nämnda spaniel :crazy... Det har nu pågått så länge, att alternativen är A) kastrering av unghund eller B) mentalsjukhus för matte.
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Hej Esther och Doris.

Vi håller med! Men vi tycker inte att svarta hundar ska kastreras heller, för vi tycker att de är lite söta.

Vår granne åt ena hållet är en kastrerad golden som var en mespropp redan före kastreringen. Suck. Men åt andra hållet bor en kennel! Där är flera okastrerade hanhundar! Men man får va noga så man inte går in fel för i andra hundgården är det bara en massa flickor. Tyvärr har den där kenneln rejält staket, och det har vi också, men vi tänkte att om ni kommer hit och hjälper till så kan vi säkert gräva en gång.

Bell och Isa, höglöpande dansk-svenskar

PS: Vi har haft precis samma katt-upplevelse som ni haft. Ruggit! :mad:
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Och de ska vara Bassets, en skam för sin ras :mad: tycker Bassefisen här hemma!

Hon fick minsan träffa Mr snygg Basset med bra släktträd. Hemma hos honom, då var han tuffare på sitt revir och mer parningsbenägen. Dessutom kom tiken ifrån sitt revir och skulle till någon sorts underkastelse.

Men nix. När han ville sov hon och han fick nöja sig med att jucka strax ovanför, då en Basset med korta ben han svårt att böja sig ner mot sovande tik.

Av denna gymnastik blev han så trött så han somnade, DÅ ville hon para sig, utvilad efter vilostunden. Men hon måste tro att hon är han, för hon försökte inte väcka honom, utan hon gjorde samma sak, nämligen att jucka lite lätt ovanför ryggen.

Efter denna övning så sov bägge två djupt, trots i härdiga försök av oss två benta.

Nästa löp och nya försök. Tyvärr skulle vi resa bort, men hans ägare sa att de glatt kunde passa hon, då hon är en sådan söt liten tik. Hon bodde hemma hos honom en vecka. Dock lite skilda åt, så att lusten skulle infinna sig. Men nej, de orkade inte utan sov så sött tillsammans efter ovastående gympa pass.

Att inte denna ras är utdöd, måste förklaras med att de två benta iallafll vet vad de vill och kan med en hjälpande hand, lyckas hålla en sovande basset stående....
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Ester och Doris har genast erbjudit sig att både para sig med den snygge hanen och med din tik. Kan de komma hit en hel vecka utlovas en oavbruten porruppvisning. Ester och Doris somnar utmattade uppe på varann i en fåtölj på kvällen för att vakna mitt i natten och fortsätta - stående på armstödet. Under sitt höglöp har de gjort det på köksgolvet, i soffan, i båda fåtöljerna, utomhus och i alla olika positioner. Doris är dessutom så erfaren att hon en gång parat sig med en riktig hane och framfött inte mindre än 8 valpar.

Ett tips, om du nu föredrar att para henne med en hane och inte nån av mina tikar, är att välja en hane utan alltför mycket övervikt!
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Här finns Bruce,en synnerligen okastrerad dalmatinerhane(fast med svarta prickar kanske han blir underkänd?).Idag somnade han med nosen mot dörrtröskeln.Gissar det finns en eller annan löptik i grannskapet. :D
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Ro hit med honom!!!! Prickiga bassets blir utmärkt!!!! :D
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Vi har gett upp :crazy: , överviktig hanne eller inte. "Basset" (vi brukar kalla henne för Basset) är för gammal för en första kull. Men efter att hon var i väg på sitt träningsläger så lärde hon sig mycket. Hon undervisar de övriga tikarna i stallet så fort ngn. löper hur man gör. Vad hon fortafarande inte förstått är att hon är tik. Om ngn under löp luktar riktigt gott blir hon så inspirerad att hon luftjuckar utan hund.

Men skulle ni lyckas få fram en vit Basset med svarta prickar så är vi intresserade ;) ..........
 
Sv: Förbjud kastrering av hanhundar!!!!

Skickar han som busspaket.Matas med pannkaka och mutas med levergodis.
 

Liknande trådar

G
Övr. Hund Cerberus är min första hanhund, jag har alltid haft tikar förut. Han har varit, och är väl fortfarande, en väldigt trevlig hane. Han är...
Svar
6
· Visningar
2 227
Senast: vallhund
·
P
Övr. Hund Ja varför reagerar min hanhund så starkt på kastrerade hanhundar? Nu har vi visserligen bara mött två stycken, men i båda fall är det...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: PowerPinglan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp