Bukefalos 28 år!

Förbjuda husdjur?

Sv: Förbjuda husdjur?

Menar du att du har ändrat åsikt sedan dess?
Eller att de handlingar som du gjorde då inte gjordes av dig?

Man har väl alltid gjort det som man har gjort även om det var länge sedan?
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Har jag uttryckt något här som får dig att dra slutsatsen att jag har ändrat åsikt eller förnekar mina handlingar?

Det står ingenting om rökning eller djur i mitt hyreskontrakt och har aldrig gjort.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Fel val kostar alltid mer än att avstå.

Jag kan i alla fall trösta mig med att det hade kostat mer att avstå än att det blev som det blev.
Och att de i alla fall inte röker.
Även om deras hund krafsar sönder hela huset.

Dessutom så tycker de om huset och är numera mycket rädda om det.
De vet ju att jag inte kommer att lyfta ett finger för att laga något eftersom att de inte släpper in mig.
Vilket gör att de själva får leva i vad de ställer till med.
Jag kommer inte att åtgärda en enda pryl utan ett föreläggande.
Detta då ett föreläggande ger mig ett automatiskt tillträde.

De fick dock alldeles nyss en ny torktumlare då jag i det läget kunde skicka en leverantör som jag vet att de släpper in.
Den gamla var från 1985 och drog nog ganska så mycket ström.
Elen ingår i hyran....
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Jag kan i alla fall trösta mig med att det hade kostat mer att avstå än att det blev som det blev.
..



Notera i att jag räknar in värdet av huvudbry, irritation och tid ;)


Jag vill ha glädje, teamwork, lugn och ro omkring mig dvs positiv energi - allt annat (friktion) kostar.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Ja lurar.
Skriver på ett hyreskontrakt där hyresgästen lovar att inte röka eller ha hund/katt och sedan gör det ändå.
Visst man kan ju "hävda sin rätt" men det är ju fortfarande att luras.

Kan flika in att det inte står något om detta alls i kontraktet. I min annons jag skrev när jag sökte bostad skrev jag att jag helst vill att husdjur ska vara tillåtna , hyresvärden skrev då i sitt mail att husdjur inte är tillåtna. Jag har full förståelse för att det räknas som ett avtal och jag hade inte planer på att ta hit min hund till den här lägenheten eftersom min hyresvärd inte önskar det. Men det verkar omöjligt för mig att få en annan lägenhet där djur är tillåtna, därav min trådstart.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Nej det räknas inte som ett giltigt avtal eftersom det är olagligt för din hyresvärd att göra så. Det hade inte varit gällande eller lagligt ens om det hade stått i kontraktet.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Jag tänkte mest på att det som står i mail kan klassas som avtal, rent generellt alltså. Om du fattar :p

Men i alla fall, jag vill inte vara jävlig mot hyresvärden "bara för att". Hade jag haft möjlighet att byta lägenhet hade jag gjort det.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

I min första lägenhet var det förbjudet att ha hund (privat hyresvärd) jag pratade lite snällt med min hyresvärd och han gick med på att jag fick ha hund i lägenheten :)
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Jag ska prova med det :D Nu när jag faktiskt har lite kött på benen i ämnet.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Jo men det gör inte det eftersom det är olagligt av hyresvärden att sätt den regeln.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Olagligt eller ej, jag tycker det är uselt dålig stil att ingå avtal utan en tanke på att efterleva dem utan bryta så fort tillfälle ges. :cautious:
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Olagligt eller ej, jag tycker det är uselt dålig stil att ingå avtal utan en tanke på att efterleva dem utan bryta så fort tillfälle ges. :cautious:

Men TS hade ju inte tänkt bryta mot det ogiltiga avtalet? Shit happens i livet liksom. Situationen blev inte riktigt som det var tänkt.

Kan lägga till att även jag har haft en hyresvärd som bröt mot alla regler som finns. Han tog ut överpris för en sketen liten lägenhet, han la dessutom på 500 kr/månad UTÖVER en deposition för att jag hade hund. Pengar som åkte rakt ner i hyresvärdens ficka för hundarna hade inte förstört något alls. Hyresvärden var dessutom mycket otrevlig och hotade mig vid ett par tillfällen när jag kontaktade hyresgästföreningen angående överpriset på hyran. Naturligtvis hade jag inte bott där om jag inte var tvungen, men att pendla 3-4 timmar om dagen tog knäcken på mig och en annan lägenhet fick vi inte tag på. När jag fick tag på en annan lägenhet så tog jag den direkt.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Jag syftar inte på TS utan Trani som tycker det är ok att ljuga hyresvärden rakt upp i ansiktet om det inte finns lagstöd för att denne inte vill ha rökare och/eller djurägare i bostaden.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Notera i att jag räknar in värdet av huvudbry, irritation och tid ;)

Jo jag har faktiskt räknat in det.
Ett tomt hus hade givit mig mycket huvudbry det också.
Hus mår inte bra av att vara obebodda.

Men visst har det kostat på, det har det.
 
Sv: Förbjuda husdjur?

Naturligtvis hade jag inte bott där om jag inte var tvungen, men att pendla 3-4 timmar om dagen tog knäcken på mig och en annan lägenhet fick vi inte tag på. När jag fick tag på en annan lägenhet så tog jag den direkt.

Om marknaden hade varit litet lättare och det funnits flera bostäder att hyra så hade inte hyresgäster och hyresvärdar som inte trivs med varandra varit tvungna att ha med varandra att göra.
Det vore så mycket lättare för alla.

Mina hyresgäster sitter ju fast i en ganska så hemsk situation som det är nu.
Både de och jag hade nog varit gladast om de kunnat flytta.
I alla fall jag.
De kanske gillar att få mer för pengarna än de betalar för.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 149
Senast: hundtant
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 396
Senast: Cattis_E
·
Hej
Samhälle Varför hälsar ni inte på busschauffören? Det har jag funderat på en tid. Eller ganska många gånger då och då under åren. Folk går på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
7 022
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp