Bukefalos 28 år!

carriemma

Trådstartare
Någon som vet vad bland annat Tyra Sjöstedts förbygel är för märke? Tror Lisen Bratt Fredricsson har en sån också.
 
Sv: Förbygel

Jag tror inte att det där är en förbygel - snarare en brösta (samma funktion, olika utföranden). Vet inte vilket märke det är dock.
 
Sv: Förbygel

Skulle gissa att Peders är från Devoucoux och Tyras från HL equipment.
(Lisen vet jag inte)
 
Sv: Förbygel

Okej, edit: brösta! Har aldrig använt någon av dom eller haft någon närmare kontakt heller så jag vet inte riktigt skillnaden, någon som vill förklara?:o
 
Sv: Förbygel

En brösta går rakt över bogarna på hästen, såsom den på bilden och en brösta på en körsele. En förbygel är tredelad, med två delar (med en ring eller annat beslag på mitten, mellan dem) som går över hästens bogar - oftast går de snett uppifrån sadelns ringar och neråt mot bogen, med en tredje rem som går in mellan hästens framben och fäster i sadelgjorden. Förbygel kallas av många ÅF (felaktigt) för brösta.
 
Sv: Förbygel

Om du ser dom rakt framifrån har förbygeln Y form

En brösta med martingal har T form
 
Sv: Förbygel

Den kommer från PS of Sweden om det är den med remmar. Skrev Tyra i alla fall på en bild. Ja, jag var tvungen att kolla, för jag tyckte själv den var apsnygg!
 

Liknande trådar

Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Bison
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 327
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej ! Jag undrar om någon här har erfarenheter av solcellsdriven belysning till ridbana. Bland annat Salto säljer dessa. Fungerar de...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Mearas
·
Hästvård Hallå, har märkt på sistone att min 18 åriga travare har börjat springa konstigt! Han blandar trav och tölt och har svårt att hålla...
2
Svar
20
· Visningar
2 145
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp