Föredetta toatränad kanin?

kenttjej

Trådstartare
Går o grubblar över varför min tvååriga hankanin plötsligt har glömt att han bara ska göra sina behov i toaletten? Han har varit jätteduktig på det hela tiden, men de senaste veckorna så har jag märkt av lite slarv. Några droppar kiss i ett annat hörn, en liten plutthög någon stans, men majoriteten fortfarande i toaletten. Men imorse när jag städade var det alldeles dyblött! Han måste ha kissat många gånger i "fel hörn", det är också alltid samma hörn som är "fel hörn".

Blir snart tokig på detta! Jag ser aldrig när han gör det men varje morgon är det blött i "fel hörn", det är dessutom under höhäcken så han sliter ner allt hö där och kissar på det :mad:

Kan lägga till oxå att han kastrerades för ett halvår sen och gör bara sina behov i buren.

Nån som har nån aning om varför han börjat göra såhär helt plötsligt? Vad kan man göra åt det?
 
Sv: Föredetta toatränad kanin?

Puttar upp lite!

Varför "slutar" kaniner att var toatränade? Nån som vet?
 
Sv: Föredetta toatränad kanin?

Har ni ändrat någonting för honom?
Det kan ju också vara kastreringen som påverkar honom, att alla hormoner är borta och att han nu måste vänja sig vid det.
 
Sv: Föredetta toatränad kanin?

Räknade nästan med att du skulle svara på en kaninrelaterad fråga, tack!

Jag kan verkligen inte komma på att vi ändrat något för honom, har funderat mycket på det men nej. Det kanske är kastreringen som spökar, men jag tycker det är så länge sen nu??
 
Sv: Föredetta toatränad kanin?

Så länge sen är den egentligen inte.
Det tar ju ett tag för alla hormonerna att lägga sig helt.
 

Liknande trådar

Relationer Gah, jag har ingen aning om hur jag ska göra. Min ena syster sade "strunta i det" men mitt dåliga samvete gör att jag grubblar...
2
Svar
20
· Visningar
3 444
Senast: nexxa
·
Hundhälsa Veterinärtid är bokad, igen, men nu frågar jag även er.. kanske att nån kan ha nån aning om något. Det gäller min mors hund. Hunden...
Svar
1
· Visningar
823
Däggdjur Har fått en kanin för en vecka sen, 1 år hanne, (vet ej om han är kastrerad) som är jättemysig! Väldigt tillgiven, möter en alltid när...
Svar
13
· Visningar
3 370
Senast: Sasse
·
Övr. Djur Vad har ni för leksaker/aktiveringsaker till era kaniner? Är så tomt hos mina! Köpte en "toalett" till min ena kanin då han alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 564
Senast: lovely_piff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp