Bukefalos 28 år!

Företagshälsovården nämner kollega, sekretess?

VC kan hävda att eftersom det är arbetsrelaterat, så är det företagshälsovårdens uppgift inte deras.
Nu kommer det ju inte bli ett problem eftersom jag redan har kontakt med dom där.
Och dit går jag i så fall för att få stöd och hjälp.
Till företagshälsovården kan jag gå om AG vill det för att ha hjälp att reda upp saken.
 
Hursomhelst så var jag på mötet i dag på företagshälsovården och fick träffa en beteendevetare som sa att hon kommer återknyta med HR och säga att enskilda samtal inte kommer lösa något. Däremot är nog gemensamma samtal kanske en väg att gå. Hon frågade hur jag ställde mig till det och jag sa att jag är öppen för förslag som kan lösa det hela.
Hon blev väldigt frågande varför ingen styr upp min kollega så hon lämnar mig ifred och skulle även ta upp det med HR.
Hon tyckte även mitt val att fortsätta ha kontakt med vc och vända mig dit var bra och förståeligt.
Mötet var väldigt dränerande men samtidigt mycket bra även om det var ganska motigt i början.
 
VC kan hävda att eftersom det är arbetsrelaterat, så är det företagshälsovårdens uppgift inte deras.
Min VC och FHV var mycket oense om vems patient jag var. Det slutade med att VCläkaren skrev ett argt brev till FHV och det hamnade hos FK till slut. Då blev det stormöte med alla parter och slutade med att jag blev sjukskriven nåt halvår.
Så att säga vem som är ansvarig var inte helt lätt
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 539
Senast: Bortglömd
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 451
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 632
Senast: Emine
·
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 699
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp