Förhållandetråden

Yeah but

Trådstartare
För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.

Screenshot_20240116-095822.png
 
Jag får väl sälla mig här nu.. Har ju faktiskt träffat Daniels mamma och han har träffat mina vänner och familj.
Tycker lite synd om honom för jag är nog inte den lättaste. Jag visar inte mycket känslor och jag har ju varit så sjuk och tappar lätt humöret/fräser och han bara är där och hjälper till ändå
 
Gullig tråd 😊 jag har inte varit singel på länge, 7 år är det snart, men saknar det inte alls. Vi har snackat om att gifta oss, mest för om något skulle hända den eller andra. Det är lite roligt sån skillnad det är mellan Sverige och USA, vart det verkar vara den helt stora grej med bröllop, att fria etc. Medans för oss har det varit en snack vi har tagit ihop. Vi är inte så traditionella av oss i grunden, men just det att gifta sig är för min del något jag bara vill göra en gång. Nu har vi varit ihop så länge och det har från början känns så rätt. Jag har ändå dejtat en hel del och varit i flera långvariga förhållande innan, så känner ändå att jag är säker i min sak 😄 jag är fortfarande kär i min sambo efter 7 år och ibland undrat när det händer att folk tröttnar. För visst kan man bli irriterad men jag har aldrig känt att jag inte vill vara med honom. Man hör ju ibland kollegor och andra som pratar om sina förhållande och verkar hålla på att göra slut jämt. 🤷‍♀️

Först hade jag väl tänkt det vore roligt med ett stort bröllop. Men eftersom finanserna är lagt I en häst så tänker jag att det kanske är bättre med ett litet mysigt med nära vänner ute vid en sjö i skogen. Intimt och nära. Är väl där planerna har hamnat just nu.
 
Jag dejtade förra året och blev nu i januari sambo. Det känns så himla bra och så rätt. Min familj tycker jättemycket om honom också. Vi är inte helt synkade än med tanke på att vi bara varit tillsammans i drygt ett halvår men kommunikationen finns och är så fin. Känner mig älskad och omtyckt. Dessutom tycker han om katterna och de honom.
 
Jag träffade min kille november 2022, skrev litegrann om honom i dejtingtråden då. Han är italienare så vi får åka åt och fram mellan Stockholm och Milano för att ses. Nästa vecka flyttar han till Lissabon för studier så då blir det snäppet dyrare och krångligare att ses, men äsch. Klart jag önskar att jag hade honom nära hela tiden, men samtidigt är jag glad att det mesta ändå känns relativt nära inom Europa! :)
 
Viktigt! Hade aldrig stått ut med någon som inte gillar mina katter.

Men med det sagt, jag önskar katterna var lite mindre förtjusta i min man.. De liksom glömmer bort att jag existerar så fort han är hemma. Husse är det bästa som finns (förutom mat, som jag för övrigt serverar. Men vad spelar det för roll?).
Nej eller hur. Jag dejtade en kille som inte direkt brydde sig och bara det tog emot 😅

Nämen åh, missarna.
 
Viktigt! Hade aldrig stått ut med någon som inte gillar mina katter.

Men med det sagt, jag önskar katterna var lite mindre förtjusta i min man.. De liksom glömmer bort att jag existerar så fort han är hemma. Husse är det bästa som finns (förutom mat, som jag för övrigt serverar. Men vad spelar det för roll?).

Jag har äntligen fått ett djur som vill vara med mig mest! Har längtat efter det i typ 9 år. :laugh: Det är så hopplöst när djuren bara vill vara med ens sambo.
 
Hoppar in i tråden jag med. Har ju gått och blivit tillsammans med en kollega 🙈 vi har två barn på varsitt håll, och nu har vi precis berättat för dem också. Känns stort att kunna umgås även när barnen är med, annars bor vi ju tillsammans på barnfria veckor. Barnen har träffats innan eftersom vi varit vänner länge, men det här är ju nytt för dem.
Har träffat hans familj lite snabbt en gång, men nästa vecka kommer vi träffas under spännande former eftersom de reser hit från en annan del av landet för att hjälpa honom att flytta (inte till mig 😅). Är det någon gång man lär känna någon så är det väl under sådana aktiviteter, tänker jag!
 
Min partner och jag träffades för första gången för mindre än tre månader sedan men har redan uppnått "true love". :love1:

I alla fall enligt den här principen:

2363c202e79359c8397b9f21fa90533ce76656748cd1290ff9fcc124d580d187_1.jpg


:cautious: Eeeh.

I övrigt har han gått under namnet nästan-grannen i dejtingtråden, men det skulle lika gärna kunna vara nästan-sambon nu eftersom han bor hos mig i snitt kanske fem dagar i veckan. I den här takten hinner vi med att nå tristess, konflikt och separation till efter sommarsemestern någon gång. :D Men hittills har allt gått bra!
 
Här är en till som gått och kärat ner sig i en kollega. Barn på varsitt håll, bosatta 25 mil ifrån varandra och för att komplicera det ytterligare trädde jag in som hans närmaste chef bara ett kort tag efter vi blev tillsammans. Hur trevligt det än var att jobba tillsammans tog vi det vuxna beslutet att han skulle byta skift för jobbets skull. Hur framtiden ser ut vet vi inte, bara att vi en dag vill bo tillsammans.


I skrivande stund ska jag överraska honom med finmiddag när han kommer hem från jobbet. Han är otroligt bra på att laga mat men det är inte jag. So wish me good luck… Han är dock väl inbiten i mina matlagningskunskaper så he’s gonna love me anyway. 😅
 
Vi har haft en nästan heldag med barnen, hela eftermiddagen ute med lek och grillning och fika. Därefter hem till oss för middag och filmkväll för barnen (vi tittade på Love is blind vid köksbordet 😅). Jag älskar hur han är med sina barn och hur han har en förmåga att se precis vad som behövs i exakt rätt stund. Allt känns så enkelt och lättsamt, och det är ett härligt härj med alla barn som har kul tillsammans. Min yngsta ville till och med att han skulle bära henne en bit, det är synnerligen bra betyg från den lilla mammagrisen😍

Känns ovant men väldigt fint att kunna kyssas även när barnen är där. Vi har också hunnit smyghångla i köket medan barnen tittade på film :angel:
 
Jag har varit väldigt aktiv i dejtingtrådem efter att jag skiljde mig för nästan nio år sedan.
Så många dejter och olika slags relationer. Vissa har helt fallit i glömska, andra är roliga, konstiga eller hemska minnen 😆
Bla en som jag gick på en dejt med för sju år sedan, vi blev fb-vänner innan. Jag ghostade honom (inte snällt), han var gullig men inte min typ. Vi är dock fortfarande vänner på fb och han gillar fortfarande alla mina inlägg och bilder. Jag har inte hjärta att ta bort honom, det är något rörande över honom.

För fem år sedan träffade jag bästa och värsta killen. Första året var väldigt turbulent och det gick några månader när vi inte sågs alls pga bägge tvås tjurskallighet och bristande kommunikationsförmåga. Vi kan var lite för lika ibland 😅
Det tog sen ytterligare ett år innan vi såg oss som ett par på riktigt och nu har vi varit sambos i tre år.
Jag känner egentligen inget behov av en relation, vill inte ha barn, är extremt självständig med stort behov av egentid. Min sambo är likadan och det gör att vi faktiskt har en väldigt bra relation med mycket frihet utan tjat, gnäll och tjafs. Vi respekterar varandras behov av egentid och våra respektive dyra och tidskrävande intressen.
Han är helt fantastisk och jag är väldigt glad att jag har honom i mitt liv ❤️
Skulle det ta slut skulle jag antagligen inte söka ny relation utan återgå till mitt kravlösa dejtande utan något mål.
Eller så blir jag bara en crazy catlady på riktigt 😁
 
Skrev ju lite i Dejtingtråden för mer än 5 år sen, för de var snart 5 år sen jag träffade min sambo, eller ja vi träffades 23/1 på en Pokemon raid och jag kände direkt att "honom vill jag veta mer om" trots att jag inte ens visste hur han såg ut,
Det var mörkt, det var iskallt så vi hade mössa och halsduk upp till näsan allihopa.
En månad senare vart vi ihop efter att jag "stalkat honom lite" ;) Jag flyttade in hos honom redan dagen efter (bara blev så) och sen dess är det vi... Vi förlovade oss 20211202 och skulle gift oss förra året 20230223 men det blev lite väl mkt där ett tag med nya jobb osv, men om en månad är vi nygifta ! Då vi gifter oss i slutet på februari. Även om det inte är mindre att göra nu, då vi fullrenoverar vårt nyinköpta hus :p
Vi är så lika att det är helt sjukt. Han fattar exakt hur jag är och viceversa. Vi bråkar typ inte. Vi kan va oense men "agrees to disagree" sen är det inte mer med det. Vi har max varit ifrån varandra i typ 30 dagar under dessa 5 år, och då i början på förhållandet när jag jobbade på annan ort. När det va Covid hade jag en envis hosta som gjorde att jag inte fick komma till jobbet och han var arbetslös så vi umgicks 24/7 i sju veckor utan att ens gå varandra på nerverna.. Vi passar som handen i handsken !
Det här är för evigt !
 
Här är en till från dejtingtrådarna :) Jag träffade en man för 2,5 år sen nu. Såg det inte som en dejt utan vi hade pratat på ett community efter att han sett att jag var för feg för att komma på pubträffarna på communityt och ville få med mig dit. Corona kom emellan men när vi vaccinerats så sågs vi på ett café. Vi sågs igen någon dag senare och sen åkte jag hem till honom tredje gången vi skulle ses, sen dess har vi suttit ihop. Jag spenderade typ all tid hos honom och levde i total förnekelse om att jag var kär, tills han en natt sa att han älskar mig :love: Jag fick fråga dagen efter om han varit vaken och medveten om vad han sa men det var han! :D

Idag bor vi ihop och jag kunde inte ha det bättre. Katterna håller med också, sambon jobbar komprimerat och är borta uppåt drygt en vecka i sträck och lillkatten kommer och gosar med telefonen varje gång han hör husses röst :love: :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 298
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
534
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
761
Senast: Lingon
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp