Bukefalos 28 år!

Förklara utförligt skillnaden på bokslut beroende på förtagsform

Sparvoga

Trådstartare
Ska göra en inlämningsuppgift och ska där förklar nyanserat skillnaden på bokslut beroende på om det är en enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag.
Just nu är det ett enda virrvarr i huvudet :down::banghead: Den största skillnade måste ju vara eget kapital och skatten på årets resultat, vill bara veta att jag är inne på rätt spår, sen vet i tusan hur jag nyanserat ska förklar det... får kanske ta en liten paus :wtf:
 
Ska göra en inlämningsuppgift och ska där förklar nyanserat skillnaden på bokslut beroende på om det är en enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag.
Just nu är det ett enda virrvarr i huvudet :down::banghead: Den största skillnade måste ju vara eget kapital och skatten på årets resultat, vill bara veta att jag är inne på rätt spår, sen vet i tusan hur jag nyanserat ska förklar det... får kanske ta en liten paus :wtf:
Jag skulle säga att bland den största skillnaden är att aktiebolaget är en egen juridisk person. På en enskild firma är det ju personen som det skattas på och i handelsbolag är det delägarna.
 
Är det inte skillnaden mellan årsredovisning, årsbokslut och förenklat årsbokslut de far efter då? Alltså vilka företag som måste göra årsredovisning, vilka som kan göra årsbokslut och vilka som kan använda sig av förenklat bokslut? Samt vad som skiljer mellan de olika alt (dvs offentliggörande eller ej, vad som måste finnas med, mängden information och ffa mängden icke finansiell information)?
 
Frågan är så här: Redogör utförligt för skillnaden mellan att göra bokslut i ett aktiebolag, i en enskild firma och i ett handelsbolag.
Man kan väl egentligen skriva hur mycket som helst... har skrivit om det ska vare årsbokslut eller årsredovisning, revisorer osv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil
  • Patellaluxation på renrasig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp