Bukefalos 28 år!

Förlossningsböcker?

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jossan

Om man bara ska läsa en eller ett par förlossningsböcker - vilken ska man välja?
Gärna en någorlunda modern, så att smärtlindringsmetoderna är uppdaterade och gärna med ett avsnitt om förlossningsrädsla och kejsarsnitt.

Kom med era bästa tips!


:bow:


/Jossan, vilse i djungeln
 
Sv: Förlossningsböcker?

Mitt bästa tips är "Kejsarsnittsboken", som tar upp ALLT om kejsarsnitt! Allt det där som sammanfattas på 3-4 rader inklämt mellan smärtlindring, ställningar och sånt i alla andra skrifter... Jag lånade den på biblioteket, det kan säkert du också göra! :D
(skriven av några författare gemensamt, minns inte deras namn. de hade förut en liten websida om boken, gör en sökning så hittar du den kanske - om den finns kvar)

ÄVEN OM man inte planerar att föda med kejsarsnitt så kan forlossningen sluta med det ändå. Och då kan det vara bra att vara lite påläst om vad det är som händer DÅ...
 
Senast ändrad:
Sv: Förlossningsböcker?

Jag har inte läst den själv, men "alla" snackar om nån bok som heter "Att föda".
 
Sv: Förlossningsböcker?

Kan varmt rekommendera "Att föda"! Den enda boken du behöver om förlossning etc. :)
 
Sv: Förlossningsböcker?

Den rekommenderar jag med. Författaren heter Gudrun Abascal. Mkt bra fakta och berättelser ur verkligheten.
 
Sv: Förlossningsböcker?

TACK!!!
Den fanns inte inne när jag var på biblan sist, men jag står i kö.
Hoppas jag hinner läsa den innan det är för sent... :D


/Jossan, v. 34
 
Sv: Förlossningsböcker?

Den kostar inte mycket att köpa, köpte min på AdLibris för dryga hundralappen. Väl investerade pengar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
417
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 227
Senast: Ullmerkott
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
858
Senast: Rosett
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 469
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp