Bukefalos 28 år!

Hyra hus/gård ihop med andra

dramaticaljen

Trådstartare
Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller till i något stall = saknar kontakter.

Hade så gärna velat hyra hus eller helst liten gård på landet (med närhet till kollektivtrafik, möjlighet att ha häst på plats eller i närheten) under åtminstone ett par år, tillsammans med två-tre andra hästtjejer. Någonstans i södra Sverige, där min stora hund också vore välkommen.

Det känns bara så överväldigande att leta efter likasinnade och greppa allt man skulle behöva tänka på. Alla tips osv uppskattade, speciellt från er som bor/bott i kollektiv och liknande.
 
Jag skulle lägga en annons på alternativ.nu, kolla deras finnesannonser och kanske gå med i lite passande fb-grupper (tex ekobyar - hållbara byar och communities eller lägenheter och liknande för alternativare. På alternativ har jag hittat två av mina kollektiv och lätt de två bästa. Har även hittat i lokal co-housinggrupp och har hittat nya medlemmar till kollektiv i vanliga gruppen för lokala byhålan. Att rikta det mot häst gör att kanske alternativ är bättre än de andra förslagen men vad jag ser så spretar inläggen rätt rejält från stora ekonomiska och ideologiska planer till någon som vill dela sin gård med någon mer.
 
Jag skulle lägga en annons på alternativ.nu, kolla deras finnesannonser och kanske gå med i lite passande fb-grupper (tex ekobyar - hållbara byar och communities eller lägenheter och liknande för alternativare. På alternativ har jag hittat två av mina kollektiv och lätt de två bästa. Har även hittat i lokal co-housinggrupp och har hittat nya medlemmar till kollektiv i vanliga gruppen för lokala byhålan. Att rikta det mot häst gör att kanske alternativ är bättre än de andra förslagen men vad jag ser så spretar inläggen rätt rejält från stora ekonomiska och ideologiska planer till någon som vill dela sin gård med någon mer.
Tack, hade aldrig hört talas om alternativ.nu tidigare så ska kolla upp det. Fått svar via FB, men inget intressant ännu.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 513
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 672
Senast: LaMagia
·
Kropp & Själ Tills häromdagen hade jag ingen aning om att detta var ett problem som skulle lösas. Jag tänder inte på nåt, punk slut. Tidiga tonåren...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 655
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 501
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp