Bukefalos 28 år!

Förprövning?

mul

Trådstartare
Ska man göra en förprövning om man gör en spilta smalare i ett stall på 5 hästar. Den nuvarande spiltan är 2m för min ardenner men nu får jag inte ha spiltan kvar så då ska det tydligen in en ponny och då blir den ju på tok för bred. Jag har för mig att alla förändringar som görs i ett stall som det finns flera än 4 hästar i så måste det förprövas. Någon som vet? SÅ jag slipper att ring aoch tjata på stackarn på Länsstyrelsen som jag höll telefonkontakt med hela sommaren vid ombyggnaden..
 
Sv: Förprövning?

Ja, det stämmer ju, alla ombyggnationer, tillbyggnationer och nybyggnationer ska förprövas. (I stall med plats för fler än 4 hästar.) Ring och fråga ändå om du är osäker! Hellre ett samtal för mycket än böter...
 
Sv: Förprövning?

Nej, mer än 4 hästar. 5 eller fler, alltså.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 316
Senast: Roheryn
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 087
Hästvård Inser att rubriken låter katastrof. Men jag kommer ta hem en ponny. Han rids/körs idag 4-5 gånger i veckan i skogen och lätt dressyr på...
Svar
13
· Visningar
1 999
Senast: MaRomer
·
Anläggning Den här texten har jag läst om och om igen: När krävs förprövning? När du bygger nytt, bygger om eller bygger till för produktionsdjur...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp