Bukefalos 28 år!

Försäkring??

Capricorn

Trådstartare
Vet inte om tråden ligger rätt. Flytta den isf.

Jag undrar om det går att teckna en veterinär vårdsförsäkring bara utan liv på en häst som är 17 år.
Eller har alla försäkringsbolag 15-16 år som åldersgräns??

Tänkte mest på eftersom jag bara vill ha vetvård och inte liv.

Tacksam för svar!!
 
Sv: Försäkring??

Du får väl ringa och fråga bolagen? :)

Jo jag tänkte mest på om någon visste så slipper jag sitta i telefon en hel dag för att ringa till alla bolag:D
Dom är ju inte direkt så snabba med att svara utan man får sitta i kö hur länge som helst innan:grin:
 
Sv: Försäkring??

Är hästen helt oförsäkrad?
Tror i så fall att det kan bli väldigt svårt, det är ju i den åldern störe risk att de blir sjuka = kostar bolaget pengar.
Har man då inte fått in någon premie tidigare så är nog inte bolagen så pigga på det...
Chansa att ringa till det bolag där du har dina övriga försäkringar (hem, bil osv)
Störst chans där om du anses vara en bra kund.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Under en lång tid nu har jag känt att jag inte vill ha häst längre. Jag pratar nu inte månader utan snarare år. Problemet är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 513
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp