Bukefalos 28 år!

Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

MissOnly

Trådstartare
Jag fyller snart 22, och har på senare tid fått ett sug efter att ge mig in i galoppvärlden. Jockey är drömmen förstås (159 cm lång, ca 47kg). Har hållt på med hästar hela mitt liv, tävlat hoppning, dock haft uppehåll några år nu så är ganska otränad och säkert ringrostig. Är det försent för mig? BRS såg jag att man skulle vara mellan 16-22, men är det tufft där är det osäkert om jag hinner träna upp mig innan nästa antagning. Vad tror ni, kan en liten tjej som jag ha nån chans :)?
 
Sv: Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

Tycker att du skall ta chansen. Finns de som knappt sett en galopphäst på bild, än mindre ridit som börjat på BRS. Om du inte gör det nu så kan du ångra dig senare i livet. Ok, man kan alltid bli amatör. Men det är alltid roligast att hålla på med något när inte dörrarna blivit stängda för det man vill hålla på med.

Jag tog chansen att på allvar rida galopphästar allt för sent i livet. Jockeydörren var stängd sedan länge. Fanns de som sa att jag inte skulle lyckas med att ens få rida en galophäst. Men jag visade även de värsta pessimisterna att det var möjligt. Så helt klart skall du ta chansen!

Mvh. Bowman
 
Sv: Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

SÖK! Jag tror inte att du behöver träna upp något. Tror att de mest är ute efter om du verkligen har viljan och staminan att gå kursen, det har varit problem med svenska tjejer som kommit dit och fått hemlängtan och åkt hem. Resten tar de hand om där.

Lycka till!:D
 
Sv: Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

Tack båda! Har tagit mod till mig och sökt iallafall, nu får vi se hur det går :o har läst lite och det verkar ju som att de flesta svenskar som går där kommer dit i februari, då har jag ju iallafall några månader på mig att träna lite om det skulle bli aktuellt :p
 
Sv: Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

Lycka till!

Ja, kursen som svenskarna går är på vintern men praktiken blir på sommaren.

Håll oss uppdaterade!:laugh:
 
Sv: Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

Hur funkar det med antagningarna? Tyckte det var dåligt med frågor i ansökningsformuläret, de kanske ställer de flesta frågorna vid intervjun om man kommer så långt?
 
Sv: Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

Har inte fått något svar än.. När sökte han?
 
Sv: Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

Ingen aning. Vet inte vad för kurs han sökt till, det var nog inte samma kurs. Han jobbar redan i stall och rider amatörlopp så han kan ha sökt till någon annat.

Väntar med spänning på att höra hur det går för dig. Du måste hålla oss uppdaterade.:D
 
Sv: Försent att ge sig in i galoppvärlden vid 22 års ålder?

Det är väl aldrig för sent (; Jag har varit en sväng på BRS och har faktiskt en polar kvar i Newmarken ännu, hon har en otroligt dåligt uppdaterad blogg - http://amiesbetraktelser.wordpress.com/ men man kan ju alltid spana in lite för att få längta ännu mer.. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp