Bukefalos 28 år!

Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tranan en person som stod (och fortfarande i viss mån står) mig väldigt nära gjorde för några år sedan samma resa som du nu gör. Det var ett långt sökande som pågick under flera år innan hon förstod att hon måste få vara ”hon” på heltid, fullt ut, i hela sitt liv. ”Han”, som hon var innan, trodde att det kanske räckte att vara transvestit, att byta om och bli ”hon” bara ibland, men det funkade inte. Så hon gjorde allt, hela resan utan återvändo, och lever sedan 2014 som kvinna. Namnet råkade det bli jag som valde, jag råkade bara säga att det passade henne och hon gillade det så nu heter hon så 😊 Det är ett väldigt vanligt namn för en kvinna i hennes ålder och för henne ä det viktigt eftersom hon vill smälta in helt och hållet som kvinna och inte uppfattas som vare sig man eller uppenbart queer/trans.

Jag var primär samtalspartner åt min vän medan hennes förvandling pågick, jag tror att vi tillsammans vridit och vänt på precis alla aspekter av att vara, eller tro sig vara, mtf trans. Så om du har behov av att prata med någon är du välkommen att höra av dig! Jag har såklart inte alla dina svar, men ställer gärna upp som bollplank!
Tack jag uppskattar verkligen all hjälp som finns tillgänglig ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 762
Senast: MML
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 547
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
363
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 251
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp