Bukefalos 28 år!

Försvunnen (s)katt?

E

Ellinor *

Hej!
Min katt är 5 år gammal och räknas nästan som innekatt då han endast går ut och "gör sina behov". Har aldrig självmant lämnat gården, är väldigt rädd för andra människor än mig och är sällan borta mer än en halvtimma.

Nu har han, kastrerad hankatt, varit borta sen i torsdags. Då sågs han sist. Vi har mycket räv och rovfåglar där jag bor, endel trafik men aldrig något han varit orädd för (passar sig mkt noga för bilar!) Jag undrar om det finns en viss chans att han kan komma tillbaka, har det hänt er? Han är ju ganska gammal..
Har letat i diken, ladugården, skogen, frågat grannarna o.s.v. Ingen har sett och ingen har hört..
Finns det hopp ? :cry:

Mvh E
 
Sv: Försvunnen (s)katt?

Kollar alla bodar och förrådsutrymmen flera gånger, både hos dig och grannarna, det är mycket vanligt att katter råkar bli inlåsta. Sätt upp lappar i närmsta lokala affär, kolla efter hålor in under husbyggnader, katten kan ha fastnat någonstans. Kolla även mellan/inuti väggar och knacka, leta helst i skymning och gryning då katter rör mest på sig.
Även alla träd kan vara bra att titta i, om katten blir skrämd av ett rovdjur och klättrar upp kanske den inte vågar sig ner igen. Ring även till polisen och anmäl katten försvunnen, ifall någon råkar plocka upp honom så kommer de kanske vända sig till polisen.
Hoppas du hittar honom!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 479
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp