Foglossning igen.. KLAGAR..

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Jag har bara klagat den här graviditeten tror jag... :(
Men alltså, jag är bara i v.23 och idag gör det så ont i fogarna att det är riktigt kämpigt att gå... :cry: Det bara ilar till, speciellt fram, bak är det mer jämnont eller jämnstelt eller vad man ska säga, men fram... det går som knivhugg eller nått då och då..
Hade jag vetat att "såhär är det" och att det inte blir värre av att jag gör saker så hade jag kunnat köra på, men när jag känner att det blir värre för varje dag...
Brukar ju kunna vila bort det under helgen, ska bli intressant att se om det går att göra det nu för nu är det verkligen illa.. :crazy:

Vet inte hur jag ska kunna jobba heller, vi lyfter tungt och dumt.. och klättrar i pallställ fram och tillbaka och står och skumpar på hemska truckar.... men vill ju inte bli sjukskriven och jag tror inte att jag har så ont (i deras ögon) att jag skulle bli sjukskriven heller...

Och vila.. hur kan man göra det med en treåring och två hästar... har ingen som kan mocka åt mig heller.. så det måste jag ju klara av...

Förlåt mitt klagande.. men det känns bara hopplöst idag... :(
 
Sv: Foglossning igen.. KLAGAR..

Mina två sista graviditeter har jag haft en rejäl släng av foglossning från vecka 18 och några veckor framåt, det stabiliserade sig dock så jag hade en period på några veckor där jag var riktigt okej igen innan upploppet på graviditeten, då jag hade det rent för :devil:igt..
Jag är övertygad om att du kan få läkaren på MVC att sjukskriva dig i några veckor, för att klättra runt bland pallställningar och lyfta "dumt" är ingen höjdare när bäckenet inte är stabilt och dessutom ger dig mer smärta... Det BLIR värre av att belastas för mycket...
Var inte dum emot dig själv bara för att du av princip inte vill bli sjukskriven :mad:! Det är det INGEN som tackar dig för!
Graviditet är ingen sjukdom, men de biverkningar graviditeten ger, i form av foglossningar t.ex gör ju faktiskt att du blir oförmögen att arbeta i normal omfattning.
 
Sv: Foglossning igen.. KLAGAR..

Det är klart att du ska bli sjukskriven. Jag drabbades av foglossning bägge graviditeterna och blev sjukskriven sista veckorna trots att jag har ett kontorsjobb. Tunga lyft och klättra kan absolut inte vara bra om man har foglossning :eek: . Sluta vara duktig och tänk på dig själv så foglossningen inte blir ännu värre. Jag lider fortfarande av foglossning trots att min son idag är 6 månader, det är inget kul alls.
 
Sv: Foglossning igen.. KLAGAR..

Jag vill också klaga, jag mår illa hela tiden.
Tror att jag har börjat känna av foglossning (bak i svanken) och jag är bara i vecka 11.
Jag skulle ha adopterat som Angelina!

tokmaja: Du kanske kan fixa en liten stallhjälp? kanske mot lite ridning ???
 
Sv: Foglossning igen.. KLAGAR..

Stackars, stackars dig! :cry:

Tråkigt att jag bor så långt ifrån dig, annars hade du kunnat få lite mockhjälp. Är inte så bra på det här med barnpassning åt andras barn några längre stunder... ;)
 
Sv: Foglossning igen.. KLAGAR..

Har du foglossningsbälte? Om inte, -skaffa det. Jag fick använda kryckor nästan varje kväll sista månaden av min sista graviditet för att överhuvudtaget kunna röra mig, får du inte sjukskriva dig så måste du utesluta vissa rörelser o tänka ut ett annat sätt att utföra arbetsmomenten.
 
Sv: Foglossning igen.. KLAGAR..

nej har inget bälte.
Ska kolla nu hur det går under veckan, men det blir värre av att inte göra nått i stort sett.. men får jag mer ont under veckan ringer jag MVC så att de får skicka mig till sjukgymnast så kanske det går ett tag till!
 
Sv: Foglossning igen.. KLAGAR..

Försöker inte vara duktig.. men vill inte vara sjukskriven, eller jo, det vill jag just nu för just idag är ALLT tungt, inte så superont för tillfället, men bara tungt... *ja man måste ju klaga på nått* :smirk:
Men jag är osäker på hur ont de bedömer att man måste ha för att få bli sjukskriven... just nu får jag ju välja bland arbetsuppgifterna lite så att jag kan få de lite lättare sakerna, men jag orkar inte hänga med i tempo i alla fall, och då stressar jag upp mig för det istället.. :crazy: *suck*
Har aldrig känt så starkt att jag bara vill gå HEMMA och inte göra något alls... känner mig SÅ :devil: -la lat....
 
Sv: Foglossning igen.. KLAGAR..

SLUTA GENAST att klättra omkring människa och ge dig iväg till mvc och träffa en sjukgymnast och en doktor som sjukskriver dig om inte på heltid så på deltid! BASTA! Du kommer INTE bli bättre i dina fogar ju tyngre du blir. Lyssna nu på en som genomlidit detta fasansfulla för ca 1½ år sen (har fortfarande mardrömmar...)! Jag gjorde misstaget att lyfta en morotssäck lite slarvigt, och det fick jag sen lida för i 5 månader innan bebisen behagade komma ut, så LYFT nu inget mer!
Kram på dig och lycka till i fortsättningen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 552
Senast: sjoberga
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 821
Senast: gulakatten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 261
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp