Status
Stängd för vidare inlägg.
En till bild, han är 10 1/2 månad nu 😊 (e: Mr Vain GJ)
20180515_012922.jpg
 
@Rifer när på året är han född? Min ser ut som en ponnyräka men han är född i juni. Hans hagkompisar som är födda i april ser mycket mer vuxna ut...
 
Nu är jag absolut inte någon expert på området, men om han är schysst i hanteringen och inte allt för hingstig mot andra hästar, varför då inte behålla honom som hingst? :) När han dessutom är så fin som han är! :love::d

Visserligen en helt annan ras, en annan tid och en häst som redan då beskrevs som "halvt lobotomerad" i hanteringen, men H.H var hingst enda tills typ 2 veckor före att han såldes från uppfödaren som 4 åring. Enda anledningen till att man kastrerades var för att det skulle vara lättare att sälja honom samt för att köparna önskade honom i valack-format. Då var han aldrig ens tilltänkt att gå i avel! Han har förövrigt inte ändrats en gnutta i temperamentet tydligen.

Det är helt vår hagsituation som sätter käppar i hjulen, vi har bara två vinterhagar, och förutom Sune har vi tre vuxna ston och ett stoföl :grin: Blir lite knöligt att lösa sen när årsfölen skall vänjas av. Vi skulle behöva ha en hage till :arghh:
 
@Rifer Jisses så "vuxen" han ser ut! Jättefin! :love:

Jag var och hälsade på mitt troll idag, har inte sett henne på ett par veckor sedan jag fick en fotledsfraktur. Blev så förvånad över att istället för en lunketuss stod där nåt som börjar likna en liten häst! :D
IMG_2802.JPG


Mycket hår på denna hästen. Manen är alltså på andra sidan... Kolla in tofsen under magen! :love::D
 
@Wonderwoman det är lite ont om bilder på våra hästar. Du vet att du är ansvarig för att fixa det nu va? :angel:;)

Idag har jag ägnat mig åt att skaffa nytt jobb och att uppdatera så Mirre fått en bild på sin blup-sida.. Väldigt fin! Fick en kompis att retuschera bort hans mammas svans från bilden, och så klippte jag bort rumpan på domaren. När jag kollar på bilden kan jag inte för mitt liv förstå hur hon gav honom sjua på allmänna intrycket. LÄNK... Jag tycker ju som vanligt att han är underbar. Bara lite partisk. :heart
 
@Wonderwoman det är lite ont om bilder på våra hästar. Du vet att du är ansvarig för att fixa det nu va? :angel:;)

Idag har jag ägnat mig åt att skaffa nytt jobb och att uppdatera så Mirre fått en bild på sin blup-sida.. Väldigt fin! Fick en kompis att retuschera bort hans mammas svans från bilden, och så klippte jag bort rumpan på domaren. När jag kollar på bilden kan jag inte för mitt liv förstå hur hon gav honom sjua på allmänna intrycket. LÄNK... Jag tycker ju som vanligt att han är underbar. Bara lite partisk. :heart

Jag förstår verkligen inte det heller. Otroligt välbyggd fölunge med jättefina vinklar. Om han var en sjua finns det väldigt lite hopp för oss andra :grin: Men det är som i dressyr, man håller inte alltid med om bedömningen.
 
@Rifer Jisses så "vuxen" han ser ut! Jättefin! :love:

Jag var och hälsade på mitt troll idag, har inte sett henne på ett par veckor sedan jag fick en fotledsfraktur. Blev så förvånad över att istället för en lunketuss stod där nåt som börjar likna en liten häst! :D
Visa bifogad fil 15006

Mycket hår på denna hästen. Manen är alltså på andra sidan... Kolla in tofsen under magen! :love::D
Hahaha sån har min Ama Dablam också! Den vill inte lossna heller så där går hon i fin sommarpäls och med värsta tofsen under magen.
Den här bilden är ett par veckor gammal men där ser man det mellan frambenen.
 

Bifogade filer

  • 32768375_10160506738830512_1959095374396260352_n.jpg
    32768375_10160506738830512_1959095374396260352_n.jpg
    173,9 KB · Visningar: 58
@Wonderwoman det är lite ont om bilder på våra hästar. Du vet att du är ansvarig för att fixa det nu va? :angel:;)

Idag har jag ägnat mig åt att skaffa nytt jobb och att uppdatera så Mirre fått en bild på sin blup-sida.. Väldigt fin! Fick en kompis att retuschera bort hans mammas svans från bilden, och så klippte jag bort rumpan på domaren. När jag kollar på bilden kan jag inte för mitt liv förstå hur hon gav honom sjua på allmänna intrycket. LÄNK... Jag tycker ju som vanligt att han är underbar. Bara lite partisk. :heart

Ska till dem imorgon! Kan inte garantera bra bilder då min kamera inte är någon höjdare men förhoppningsvis så blir det något iaf :D Ska bli spännande o se vad som hänt på en vecka ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp