Bukefalos 28 år!

Fondtråd- tips och råd!

Aliche

Trådstartare
Jag tänkte vi kunde ha en tråd för oss som sparar i fonder där vi kan dela med oss av tips, råd och tankar kring hur vi väljer och lägger upp sparandet.
Jag har ett ISK på Nordnet där jag för närvarande inte har något månadssparande eftersom jag inte vet vad jag får ut varje månad riktigt. Men jag satte in en klumpsumma när jag började som jag använder mig av.
Jag är ny på fondsparande så jag har gått på supersäkra kort men det har inte riktigt gett den avkastningen jag hoppats på så jag tänkte våga på lite mer "risky" fonder men vet inte riktigt vad jag ska satsa på.
Hur gör ni andra och hur tänker ni, tips på fonder ni gillar? Köper ni i fonder på topplistorna, sånt ni är insatta i och har koll på, byter ni ofta eller sällan?
Har ni en enda fond ni satsar på eller har ni flera?
Jag försöker dela upp pengarna på 1 säker fond där merparten av pengarna läggs, sedan 1 med lite mer risk och då mer avkastning och sen tänkte jag ha en som är lite mer crazy där jag sätter en liten pott.

Kom med alla era tips och råd :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 360
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 460
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 442
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp