För tung för att rida - såhär gick det!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om de inte är ludna eller feta är de lika en russrumpa:grin:
Som sagt, dåligt urval. Jag har visserligen sett en del som har pinnben och russrumpa (eller skull haft det vid normalvikt) men det här till ovanligheten. Åh andra sidan har jag heller inte träffat pånågon större mängd som har sina hästar i skogen ensammma och inte fodrar dem ordentligt. Det är klart det finns folk till allt även sådanna som samlar på fördomar och blundar för normalfallet.

Men nog kan jag hålla med om att inte alla islandshästar är lämpade för nybörjare på 100 kg plus.
 
OT Men att hästar har en smal rumpa behöver inte betyda att den är klen. Finns 3 olika muskeltyper. En typ är uthållig, får inte så lätt mjölksyra, denna typ har långlöpare (både människor och hästar) mycket av. En annan typ är mer explosiv och är starkare fast under en begränsad tid då den lätt får mjölksyra. Den tredje typen är ett mellanting av de båda andra. Dessa olika muskeltyper ser olika ut.

M. a o. En smal hästrumpa behöver inte nödvändigtvis vara omusklad, den kan va tränad att gå långt. Jämför en vältränad dressyrrumpa mot en vältränad distansrumpa så ser distansrumpan vid första ögonkastet otränad ut ;) Eller en maratonlöpare v.s en tyngdlyftare.
 
Nu har den här tråden lämnat sitt ursprungsämne.
Fortsätt gärna diskutera i längd- och vikt-tråden som är nålad överst på sidan.

/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 852
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: Zpunk
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp