Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Jag tror att Sainz fina framgångar på sistone tvingar Leclerc ur sin comfort zone, att han måste pressa sig själv och bilen ytterligare och att det är lite mer var man för sig själv just nu på ett sätt som det inte alltid varit förut. Jag sympatiserade verkligen med Leclerc och hans besvikelse – över P4, om jag minns rätt? – under Japans Grand Prix; att få kliva upp på podiet på Suzuka där Jules Bianchi 'förolyckades' (eller i alla fall erhöll sina skallskador och lades i koma tills han avled) hade nog haft mycket djup mening för honom. :(

Skönt att det inte bara är jag som blir ett känslomässigt vrak av stolthet, haha! :D Jag blev så himla besviken över depåmissen, bara att sitta där och se klockan ticka iväg för Gasly när han hade ett så ovanligt fint läge. Inte besviken på mekanikern – det är sådant som händer och Gasly hade ju verkligen klart för sig vad som var det viktigaste, att alla var okej. Jag såg att Alpine fick €10 000 i böter för att depåstoppet var av en farlig karaktär. Upp med det på erfarenhetskontot, se till att alla mår bra och blicka sedan framåt. Fram tills den gångna helgen hade han ju inte fått igenom en enda overtake, men nu fick han känna på det. Jag är stolt över honom. :heart

Jag skall erkänna att jag också är lite 'Men kom igen nu!' direkt Lewis börjar klaga via radion, haha. Jag har fått intrycket att de är lite mer äventyrliga med inställningarna på Lewis bil än Russells, men samtidigt så var ju i princip alla stora ändringar som gjordes på W15-bilen inför säsongen utifrån Lewis önskemål och behov.

De har definitivt ingen teamanda, helt klart. Eftersom det finns så mycket historiska spänningar och konflikter mellan Gasly och Ocon så blir det lite uppdelat baserat på vem man tycker bäst om. Men jag tycker det är lite slöseri med tid att sitta på instagram och slänga ur sig att Gasly/Ocon är den bättre föraren och därför är mer förtjänt av uppgraderingarna. Precis, det var ju som HAAS för något år sedan där uppgraderingarna slog helt fel ut. I Alpines fall tyckte jag det var svårt att dra någon slutsats – båda två tog två placeringar och var nog ungefär lika snabba i grunden, möjligtvis att Gasly hade legat före Ocon utan det långsamma depåstoppet. Vi får blicka framåt emot Miami där det är Gaslys tur att köra med uppgraderingar! :love:
Jag är så långsam på att svara, ledsen!

Jaa, tror verkligen du har rätt, det blir ju liksom lite knepigt när han har sån speciell status hos Ferrari och ska vara "nummer 1" och sen har Sainz mycket större framgångar just nu. Måste vara tufft! Jag vet inte men känns lite som att Sainz på nåt sätt inte är lika sårbar heller för Ferraris mindre bra strategier, han kör lite sitt egnra race och lite egen strategi, medan jag upplever Charles som mer lojal mot Ferrari (tyvärr). Jaa, verkligen, mycket tråkigt :(

Absolut inte! :D Åhh jaa, så frustrerande!! Men jaa, förstår det, jättebra att ha det i "erfarenhetsbanken" och känna att det går i år, hoppas på bättre tur för honom nästa gång! :love:

Ah, har inte så bra koll, men väldigt intressant, jaa då känns det ju på nåt sätt lite extra störigt, såklart de inte vill göra en dålig bil men Lewis klagande gör att det känns som han klandrar dem (och förstås är det ju ingenjörerna som gjort bilen, men alla vill ju bara göra sitt allra bästa!)

Jaa, den parningen är ju verkligen inte den mest harmoniska... Håller med! Jaa, håller verkligen tummarna som sagt! :love:
 
Nu står det klart att Nico Hulkenberg lämnar HAAS för att köra för Stake nästa säsong, vilket sedan blir Audi.

Kanske ännu mer publicitet har ryktet om att ingenjören Adrian Newey ska lämna Red Bull Racing vid säsongens slut fått. Återstår att se vad som händer där.
:eek: Spännande!! Silly season börjar tidigt haha! Frågan är ju då vem som tar över hans plats i HAAS? Och förståeligt att Audi vill ha en tysk förare, då är väl dörren antagligen stängd för Mick? (har sett att vissa spekulerat att han skulle till Audi men vet ej om det alls varit aktuellt på riktigt) Blir kanske mer fritt fram för den andra föraren att ej vara tysk då, kanske Sainz eventuellt (sett rykten) men var ska han vara så länge? Blir intressant att se!

Mycket intressant! Han har väl varit otroligt viktig där? Undrar vad som ligger bakom hans beslut!
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 845
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp