Bukefalos 28 år!

Forskningsprojekt: Vass kan bli foder för lättfödda hästar

Okej. Eftersom du skrev att det inte var nått bra foder eftersom det var svårsmält, antog jag att du missade att man skulle testa ensilering just för att bl.a få det mer lättsmält.
Nej det skrev jag inte, skrev att om det är svårsmält så är det väl inte jättebra till hästar vilket det ju inte är. Det är ju därför dom jobbar det, som jag faktiskt skrev.
 
Nej, inte på det sättet, men man kände inte till näringsvärden och i vilken mån hästen kunde tillgodogöra sig fodret. Då använde man vass i brist på annat foder medan man i den här studien gått djupare in på vass som foder till djur.
Man hade inte ens koll på begreppet näringsvärde :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Forskning visar att många hästar har tryckskador i munnen efter bettet. Förutom att det kan leda till obehag och smärta hos hästen så...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 014
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Sitter och letar ett bra foder till mina hästar. Är själv inte super vass på vad man ska titta efter och jag vet att det finns så många...
2
Svar
20
· Visningar
2 511
Senast: mackan
·
  • Artikel
Hästnyheter På SLU i Uppsala pågår två stora forskningsprojekt kring hästars rörelsemönster, där forskarna hoppas finna mätmetoder som mer exakt...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Födda -21
  • Beta slagen mark

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp