Bukefalos 28 år!

Tips på bra foder

Står uppstallad hos stallägare sen flera år som utbildar, tävlar och säljer svårklasshästar sen decennier och även de gör som många klokt skrivit i denna tråd ... dvs satsar på ett högkvalitativt grovfoder som grunden till 95%. De är egna grovfoderproducenter och leverantörer så vi har det egna ...

Hästarna utöver grovfodret får bara lite havre/kornkross och selen-Evit, och inget mer annat än vid behov mineraler och någon unghäst eller äldre häst lucern som komplement . Oavsett om de kostar en mille eller 75...

Även tidigare alla långa år jag stått på annan plats med mina olika hästar så grovfodret har alltid varit basen för mig. Har aldrig någonsin köpt ett färdigproducerat "sportfoder" för att jag haft "tävlingshäst".

Skriver under på @Cherarriduracell s inlägg ang kritik mot marknadsföring av olika foder och tilltron många har att det är det deras häst bör ha .

Utifrån din fråga om "kvalitet" @Jannie : utöver det så är det ju inga problem med något märke gällande hållbarhet , hygien osv om det är det du menar med kvalitet .
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 237
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 917
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 979
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Högtalare
  • (Dam) Fotboll
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp