Förstört hår.

Springsteen

Trådstartare
Var till frisören igår. Frågade om det gick att få det brunt. Hade svartbrunt hår.


Det skulle gå bra enligt frisören.

Sitter nu med röd, orange, brunt hår som känns som tuggummi där överhåret går av på halva längden.

Ringde och ska gå tillbaka vid 13.30 idag.

Vad ska jag göra? :cry:
 
Var till frisören igår. Frågade om det gick att få det brunt. Hade svartbrunt hår.


Det skulle gå bra enligt frisören.

Sitter nu med röd, orange, brunt hår som känns som tuggummi där överhåret går av på halva längden.

Ringde och ska gå tillbaka vid 13.30 idag.

Vad ska jag göra? :cry:
Du ska ju gå tillbaka? Utgå därifrån.
 
Sönderblekt :(. Trist! Man går ju till frisör för att slippa tuggummi-hår... Jag hade nog bett om en annan frisör.

Det enda som räddade mitt (hemmablekt) var hennafärg (andra färger rann bara ur + gav mig sår i hårbotten) och flera år av att toppa ofta. Nu har jag bra kvalla igen, det tog bara... eh... 5 år...
 
Var till frisören igår. Frågade om det gick att få det brunt. Hade svartbrunt hår.


Det skulle gå bra enligt frisören.

Sitter nu med röd, orange, brunt hår som känns som tuggummi där överhåret går av på halva längden.

Ringde och ska gå tillbaka vid 13.30 idag.

Vad ska jag göra? :cry:


Oj, det lät inte bra. Blekte dom håret?? Om de gjorde det skulle jag aldrig sätta min fot där igen. Oftast gör man ju en avfärgning och då kan det ju bli en röd/orange färg i början. Och om håret går av så måste de verkligen ha gjort nått fel!

Hoppas de lyckades rädda ditt hår!
 
Var till frisören igår. Frågade om det gick att få det brunt. Hade svartbrunt hår.


Det skulle gå bra enligt frisören.

Sitter nu med röd, orange, brunt hår som känns som tuggummi där överhåret går av på halva längden.

Ringde och ska gå tillbaka vid 13.30 idag.

Vad ska jag göra? :cry:

Hur har det gått hos frisören?

Får hoppas du kan få en jämn färg och slipper klippa av för mycket av ditt hår :(
Tyvärr är det ju redan totalt förstört när det blir sådär som "tuggummi" och nästan omöjligt att rädda.
Ska ju inte vara omöjligt att gå från svartbrunt till brunt, det har jag gjort fler gånger än jag kan räkna till! Men jag brukar göra det i 2 omgångar just för att slippa bleka så många nyanser (måste ju bleka typ 4 nyanser ljusare och sen lägga i en mörkbrun färg för att det ska bli snyggast)

Håller tummarna för dig!
 
Hur har det gått hos frisören?

Får hoppas du kan få en jämn färg och slipper klippa av för mycket av ditt hår :(
Tyvärr är det ju redan totalt förstört när det blir sådär som "tuggummi" och nästan omöjligt att rädda.
Ska ju inte vara omöjligt att gå från svartbrunt till brunt, det har jag gjort fler gånger än jag kan räkna till! Men jag brukar göra det i 2 omgångar just för att slippa bleka så många nyanser (måste ju bleka typ 4 nyanser ljusare och sen lägga i en mörkbrun färg för att det ska bli snyggast)

Håller tummarna för dig!

De tonade håret mörkbrunt. Lite ljusare än innan. Och gjorde någon behandling så det känns lite bättre men jag är väl inte jätteglad direkt.


726599A5-2520-4C54-82EC-5DB3833EAD56_zpsj9r2pjba.jpg


Bättre än det här i alla fall.

03C0F8C6-16BD-4596-A4DC-1708B19293C6_zpskjhx15ku.jpg
 
De tonade håret mörkbrunt. Lite ljusare än innan. Och gjorde någon behandling så det känns lite bättre men jag är väl inte jätteglad direkt.


726599A5-2520-4C54-82EC-5DB3833EAD56_zpsj9r2pjba.jpg


Bättre än det här i alla fall.

03C0F8C6-16BD-4596-A4DC-1708B19293C6_zpskjhx15ku.jpg

Men gud - lät de dig gå från salongen som på den nedre bilden igår? Jösses.
Tur de lyckades göra det bättre iaf!
 
De tonade håret mörkbrunt. Lite ljusare än innan. Och gjorde någon behandling så det känns lite bättre men jag är väl inte jätteglad direkt.


726599A5-2520-4C54-82EC-5DB3833EAD56_zpsj9r2pjba.jpg


Bättre än det här i alla fall.

03C0F8C6-16BD-4596-A4DC-1708B19293C6_zpskjhx15ku.jpg

Hoppas du fick pengarna tillbaka. No offense.. det övre ser inte heller helt bra ut. Inget jag betalat för.
Lyckas bättre hemma med budgetfärg från ICA :o Pinsamt av dem.
 
Hoppas du fick pengarna tillbaka. No offense.. det övre ser inte heller helt bra ut. Inget jag betalat för.
Lyckas bättre hemma med budgetfärg från ICA :o Pinsamt av dem.

Samma för mig. Har alltid gjort hemma förr.

Fick inte pengarna tillbaka. För håret var helt normalt enligt dem. Vad gör man? De var "schysta" och fixade håret idag utan betalning.
 
Samma för mig. Har alltid gjort hemma förr.

Fick inte pengarna tillbaka. För håret var helt normalt enligt dem. Vad gör man? De var "schysta" och fixade håret idag utan betalning.

Jadu. Jag hade stått på mig där. Du betalar för en tjänst de misslyckas med.
Varit där, fick pengarna tillbaka, gick aldrig dit igen. (en frisör i sthlm)
 
Jadu. Jag hade stått på mig där. Du betalar för en tjänst de misslyckas med.
Varit där, fick pengarna tillbaka, gick aldrig dit igen. (en frisör i sthlm)

När två frisörer står och i princip skriker att håret är helt normalt och att jag inte kan förvänta mig något annat efter en avfärgning. Vad gör man? Kan ju inte gå dit igen och kräva pengarna tillbaka nu.
 
Hoppas du fick pengarna tillbaka. No offense.. det övre ser inte heller helt bra ut. Inget jag betalat för.
Lyckas bättre hemma med budgetfärg från ICA :o Pinsamt av dem.

Vad är det som du anser inte är ok med håret på övre bilden? För nu är det jämnt i tonen i alla fall.
 
När två frisörer står och i princip skriker att håret är helt normalt och att jag inte kan förvänta mig något annat efter en avfärgning. Vad gör man? Kan ju inte gå dit igen och kräva pengarna tillbaka nu.

Låter ju helgalet! Då kunde de väl varnat i förväg att du skulle få svintotuggummihår i en tokig färg... Tycker det ser bra ut nu iallafall!
 
Jag tycker inte heller något av alternativen är bra för att komma rätt från salong. Jag förväntar mig att håret ska vara sitt blankaste, fräschaste, livfullaste någonsin. Och det motsvarar verkligen min frisör. Håret älskar henne.
 
@Lovisaleonora Nej, jag håller med dig. Nu är jag bara glad att håret är i en färg och att jag inte behövt kapa av hela håret.
Kommer aldrig att gå dit igen, då jag själv kan både bleka, avfärga, klippa och tona bättre. Tänkte att jag skulle vara snäll mot håret och gå och få det gjort hos frisör, men nej det gick ju inte så bra.
 
@Lovisaleonora Nej, jag håller med dig. Nu är jag bara glad att håret är i en färg och att jag inte behövt kapa av hela håret.
Kommer aldrig att gå dit igen, då jag själv kan både bleka, avfärga, klippa och tona bättre. Tänkte att jag skulle vara snäll mot håret och gå och få det gjort hos frisör, men nej det gick ju inte så bra.

Oj! Skittrist när utbildat folk gör såna missar. :S

Jag förstår att man inte orkar bråka i såna lägen. Jag kan för lite för att vettigt kunna stå på mig hos frisören känner jag.

Nu när håret är som det är skulle jag köpa på mig braaaa saker som ger fukt.
Jag är ju lite värdelös på att vara snäll mot mitt hår. Det slits en del på.
När jag känner att jag mördat det lite väl mycket brukar jag köpa John Masters prylar. Det brukar hjälpa. Det är ingen skit i som på kort sikt får håret att se fint ut men dödar det på lång.
Så det kan jag tipsa om!
 
Resultatet efter avfärgningen var ju inte okej, normalt så avfärgas håret och sedan läggs en toning på för att få en jämn färg. Det blir sällan fint direkt efter en avfärgning. Men! Att resultatet inte blir exakt som man tänkt sig på ett långt hemmafärgat hår beror på hemmafärgerna.

Frisörfärg ska släppa lätt och smärtfritt vid avfärgning, medans hemmafärg ofta sitter som berg och ger fula toner av orange, och ett hår som blir onödigt slitet eftersom avfärgningen måste vara starkare än om det varit frisörfärgat innan.

Så det är tyvärr lite självförvållat när man färgar håret mörkt hemma, och det kan inte frisören göra så mycket åt. Men dom borde ha informerat dig om detta innan.
 
Resultatet efter avfärgningen var ju inte okej, normalt så avfärgas håret och sedan läggs en toning på för att få en jämn färg. Det blir sällan fint direkt efter en avfärgning. Men! Att resultatet inte blir exakt som man tänkt sig på ett långt hemmafärgat hår beror på hemmafärgerna.

Frisörfärg ska släppa lätt och smärtfritt vid avfärgning, medans hemmafärg ofta sitter som berg och ger fula toner av orange, och ett hår som blir onödigt slitet eftersom avfärgningen måste vara starkare än om det varit frisörfärgat innan.

Så det är tyvärr lite självförvållat när man färgar håret mörkt hemma, och det kan inte frisören göra så mycket åt. Men dom borde ha informerat dig om detta innan.

Resultatet med det orangebruna håret är efter att de lagt i en toning.
 
Oj! Skittrist när utbildat folk gör såna missar. :S

Jag förstår att man inte orkar bråka i såna lägen. Jag kan för lite för att vettigt kunna stå på mig hos frisören känner jag.

Nu när håret är som det är skulle jag köpa på mig braaaa saker som ger fukt.
Jag är ju lite värdelös på att vara snäll mot mitt hår. Det slits en del på.
När jag känner att jag mördat det lite väl mycket brukar jag köpa John Masters prylar. Det brukar hjälpa. Det är ingen skit i som på kort sikt får håret att se fint ut men dödar det på lång.
Så det kan jag tipsa om!

Det är skittrist. Men ska köpa lite bra produkter nu, John masters ska vara bra alltså? :)
Har hört gott om Redken också, någon som har en bra erfarenhet av det?

Har bestämt att jag ska gå och göra en hårförlängning om ett par månader, eftersom att de kapade så mycket nu. Har själv lyckats bleka, färga och tona och endast fått klippa 2-3 cm. Inte 15 com de gjorde nu...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 156
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 263
Senast: Rie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp