Förstört hår.

Resultatet med det orangebruna håret är efter att de lagt i en toning.

Jaha det såg bara avfärgat ut, hur som helst har dom ju lagt på en toning till och mer än så tror jag inte att du kan förvänta dig.

Svart/svartbrun hemmafärg är ett helvete att hålla på med, tyvärr blir det sällan som man vill när färgen ska bort...
 
Ett tillägg: att du har kunnat bleka håret själv tidigare utan att det blir speciellt slitet är nog mest bara tur. Ett hårstrå klarar ett visst slitage, och det går aldrig att reparera helt igen, och ditt hår fixade inte att behandlas mer därav slitaget denna gång.

Men du har fått bra tips på produkter, så var snäll mot håret och undvik värmetänger så mycket du kan :) Paul Mitchell har en serie som också är bra för att bygga upp hårstrået (den rosa serien) och det ekologiska märket Rostedt har en toppeninpackning.
 
Fy vad tråkigt! :(

Ang Redken så gillar jag märket massor! Har tidigare haft deras Extreme inpackning som är grym. Nu har jag schampo och balsam i Extreme-serien samt en olja, All Soft Argan 6-oil. Är mycket nöjd, håret ser mindre slitet ut direkt och känns starkare.
 
Jag har inte klippt mig hos frisör på många år nu, blir aldrig helt nöjd. Testat olika hårfrisörer här i samhället och en av alla blir jag hyfsat nöjd när jag varit hos. Så numera klipper jag mitt hår själv. Blekte topparna förra sommaren och efter det har jag toppat regelbundet, men nu efter utlandsresa med sol och havsbad var håret som svinto. Enda som verkligen gjorde håret hanterbart var redkens balsam för färgat hår, gjorde enorm skillnad. Vräkte även i arganolja i håret och det räddade mitt hår. Nu fick jag ändå kapa 15cm när jag kom hem, men det hade jag behövt göra redan innan jag åkte iväg.

Redken tycker jag är helt suveränt, älskar det märket!
 
w800_haircare_biolage_advanced_fiberstrong.jpg

Den här serien använde jag när mitt hår var sönderblekt. Håret gick av och var småkrusigt där det var som värst. Jag använde krämen i pumpflaskan och inpackningen. Kan bara säga att jag är supernöjd.
 
Det värsta är ju att håret blev så slitet. Men tyvärr är det som de säger, det är ganska normalt att håret förstörs av blekning. Och blekningen frisörer använder är starka grejer, de blandar ihop själv.

Gör massa inpackningar och låt håret vila totalt från värme och behandlingar i minst 6 mnd så kommer det repa sig.

Jag har också fått mitt långa tjocka hår förstört och det är faktiskt oerhört traumatisk. Förstår hur du känner. Mitt hår har blivit totalt förstörd av extensions som inte alls skulle slita. Hah. Lögn!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 175
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 276
Senast: Rie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 314
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 738
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp