Bukefalos 28 år!

Fråga om amning

Saile

Trådstartare
Nu har det gått en vecka utan nattamning och det har gått över förväntan.
Som väntat så vaknar han tidigare än vad han gjorde innan. Ibland har han fått välling vid 3 men oftast har han kunnat somna om ändå och vaknat allt mellan 5-6.30.
Då jag har ammat honom när han vaknat så har han ibland somnat till en stund igen. Första mornarna satt jag i soffan och ammade honom men när han somnade så blev jag så trött själv så dom senaste dagarna har vi legat kvar i sängen och ammat så har jag också kunnat somna om en stund.
Nu funderar jag på om det kanske är dumt att göra så? Att han kanske kommer tillbaka till nattamningen då?
Jag har satt som gräns att jag inte gör det innan kl 5.
 
Det låter jättemysigt, tycker jag! Du märker ju om han fortsätter att acceptera att det inte blir något snuttande på natten. Om han vill snutta när han vaknar på natten och det blir svårare och svårare att avleda så kanske det är läge att gå upp och morgonamma. Men det kanske går jättebra. Hav förtröstan och pröva dig fram.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 589
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
5 074
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 333
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 040
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp