Fråga om Blå basen - oregistrerade födslar

prinsessfeminist

Trådstartare
Som rubriken lyder. Varför är det så?
Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som är födda, information om stoet gått gall osv, men...

Ganska många har ingen information alls?

Vad betyder det? Att man registrerat någon annanstans?

Samtidigt ser jag på stammen, att det i så fall inte är självklart var?

Ni som kan, hur hänger det ihop? Var är alla försvunna föl?
 
Kan vara att de är registrerade någon annanstans, eller så har stoet inte blivit dräktigt men inte rapporterat in eller om fölet dött innan registrering?

Provade kolla på en hingst och av 16 betäckningar fanns det 12 föl, 3 Gall och en utan resultat, men det var kanske fler på de du tittade på?
 
Kan vara att de är registrerade någon annanstans, eller så har stoet inte blivit dräktigt men inte rapporterat in eller om fölet dött innan registrering?

Provade kolla på en hingst och av 16 betäckningar fanns det 12 föl, 3 Gall och en utan resultat, men det var kanske fler på de du tittade på?
Ja, många fler, men hingsten ifråga är gammal och har varit i avel länge.

Det jag eftersökte var egentligen statistik, men det verkar svårt att finna där. Kanske rasföreningen vet mer?
 
Det är jättesvårt och väldigt dåligt uppdaterat. Tex min som jag seminerade med Bocaccio Arden -21 står med i listan men utan kommentar om att hon inte blev dräktig. Jag har skickat intyg till hingsthållaren så allt är klart och avslutat där. Men den oregistrerade fölungen finns alltså inte.
 
Det är jättesvårt och väldigt dåligt uppdaterat. Tex min som jag seminerade med Bocaccio Arden -21 står med i listan men utan kommentar om att hon inte blev dräktig. Jag har skickat intyg till hingsthållaren så allt är klart och avslutat där. Men den oregistrerade fölungen finns alltså inte.
Det är stoägaren som rapporterar in resultatet av betäckningen. Det går att göra i efterhand. Länk till blankett att använda finns här: Länk
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp