Bukefalos 28 år!

T

teez

Hej. Jag har en D-Ponny som nu har tröttat på banhoppning. Så då tänkte jag mig distans! Både jag & han tycker om att vara ute i skogen, rida långt och länge. Så, ja , det kanske skulle vara ngt för oss? Någon som är lite extra kunnig i detta ämnet?
Hur korta är "nybörjarsträckorna"?
Behöver man alla vanliga kort även där? (licens, grönt kort.....)
Skriv jätte gärna info om detta ämnet . :)
Tack på förhand !
 
Sv: Frågor !

hejsan, och välkomna till distansen!! :bump:

Det finns Prova På-klasser som är ca 20-30km (finns säkert något kortare också). Sen är det Clear Round-klasser ca 40-50km..
Du kan rida på Lokallicens under 50km. Grönt kort här också ;) . Hästen behöver ej licens under 50km.

Bästa sättet att träna för distans är långa, långsama travturer. Behöver inte hålla särskillt högt tempo..
Sen kan man träna i intervaller; 5 minuters skritt, 10 minuters trav, 5 minuters skritt....
Ja, helt enkelt konditionsträning!

Kika gärna runt lite i forumet, du hittar säkert massor :idea: sen kan du ladda ner distans TR på ridsportförbundets hemsida..
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 888
Senast: hhere
·
Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
798
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 438
Senast: Praefatio
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 735
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp