Bukefalos 28 år!

Från iphone till icloud för lagring!

Wysiwyg

Trådstartare
Någon gång för ett par år sedan när jag aktiverade icloud för min iphone så överfördes alla bilder jag hade på datorn till telefonen. Det innebär att jag går runt med bilder från 2008 i min iphone och det är en jädrans massa bilder!

Är det möjligt att bara överföra till iCloud och radera bilderna på telefonen? Har bara hittat hur jag ska gå tillväga för att dela allt på alla enheter.

Min iPhone börjar nämligen klaga över dåligt med utrymme och jag kan inte riktigt klandra den :p
 
Har du klickat för optimerad lagring?

Vad jag förstår så betyder det bara att alla bilder jag har på telefonen får sämre kvalité än de får på iCloud? Jag tror jag har det men jag vill ha bort vissa av de gamla bilderna helt från telefonen utan att radera dem från iCloud eller iPhotos på datorn.
 
Jag tror man med senaste iOS uppdateringen kan ladda upp bilderna till iClouddrive, och då kan man sen ta bort dem från telefonen utan att de försvinner från icloud.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick hem min nya telefon idag, en iPhone XS som tar över stafettpinnen från min iPhone 6s. Överföringen av data från den gamla...
Svar
4
· Visningar
609
Senast: Iamia
·
Hästmänniskan Har gjort en ovetenskaplig undersökning då jag är medryttare sedan många år och får då möjligheten att besöka många stall. Det som slår...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
12 966
Senast: Kiwifrukt
·
IT & mobiler Försvinner bilder från kamerabiblioteket om jag avaktiverar iCloud-lagring (dvs stänger av iCloud bildbibliotek) eller försvinner de...
Svar
3
· Visningar
624
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 678
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp