Bukefalos 28 år!

Frank Baines prissättning

biffen

Trådstartare
Jag har en 7 år gammal FB allroundsadel, normal bom 16".
Den är i mycket bra skick och fin i stoppningen.

Vad skulle du betala för en sådan?
 
Jag lånade hem en i dressyr den skulle de ha 5000:_ för det är ju en ohyggligt skön sadel. fint skick men jag tog den inte pga av den gammaldags avsmalnande kanalen i bommen bakåt.

Lycka till
 
Vad är det för modell? Vad kostar den som nypris?
En 16-sadel kan va svårare att sälja än en 17-sadel, men det beror helt på (alltså i den prisklassen menar jag, kanske mest barn/ungdom som rider i 16-sadel o det är ofta större chans att en vuxen kostar på sig en dyrare sadel, vad jag märkt häromkring)
Men men, det är svårt att säga hur mkt du får. Jag har en FB-hopp som är ½ år gammal, men visst har FB-sadlarna ett mkt högt andra hands värde.
Dom har sagt till mej att jag inte ska behöva dra av många tusen när jag säljer min (om den inte är jättegammal då förstås), min kostar knappt 20' nypris.
 
Jag köpte en FB Capriole (dressyr), 17" för 3000 kr (bra pris!). Den sadeln var runt 10-13 år. Jag kan tänka mig att en 16" blir lite billigare?
 
Jag har haft den utannonserad för 2500:- men jag får väldigt dålig respons. Det är väl bara att ha tålamod antar jag.

Tack för era svar! :bow:
 
om jag hade 2500 skulle jag ha köpt den om den låg bra på min ponny! har en FB dressyr som jag älskar och ligger super på ponnyn.
 
Jg köpte en FB hoppsadel 17' för 6000,- vid sadelmakeriet i Strömsholm. Jag tyckte att det var ett mkt bra pris för en väldigt skön sadel.
 
Jag skulle tänka mig att du får 2000kr för den.
Det är ju inte så stor efterfrågan på sadlar som är 16" utan dem flesta köper ju 17" sadlar, då dem tänker att deras barn kommer att växa.
Vet du ngt nypris för den skriv ut det i annonsen då!
Och det är ju alltid så att dem flesta köper en hoppsadel eller dressyrsadel ochinte så många en allroundsadel, då kanske dem som nyss köpt sin nybörjar ponny. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 518
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp