Bukefalos 28 år!

Fruktansvärda bilderna – hästarna plågas till döds

En granskning om djurplågeri skakar just nu den australienska galoppsporten.
Chockerande bilder visar hur friska tävlingshästar plågas och slaktas.
Något som nu får sportens aktiva att visa sin avsky.
– Mitt hjärta är brustet, skriver jockeyprofilen Laura Cheshire.
 
Skall du äta mig ?
1573035793234.png
 
Jag håller med om det jag citerade, dvs att alla djur har en vilja att vilja leva och förmåga att uppleva dödsångest. Och att det är kulturellt betingat vilka djur man väljer att äta.

Och nej, jag skulle inte äta gris även om de hade haft ett toppenbra liv och smärtfri slakt, det var inte min poäng.
 
Jag håller med om det jag citerade, dvs att alla djur har en vilja att vilja leva och förmåga att uppleva dödsångest. Och att det är kulturellt betingat vilka djur man väljer att äta.

Och nej, jag skulle inte äta gris även om de hade haft ett toppenbra liv och smärtfri slakt, det var inte min poäng.
Vad är då din poäng, att grisar är för intelligent att äta men inte får?
 
Jag saknar Hälsingestintan, de slaktade ju på gårdarna så minimalt med stress för djuren. Gick ju dessvärre inte runt.. men köttet var också mycket godare än det från vanliga slakterier.

Köper mycket kött från rekoringen vilket också är bra på många vis, även om de transporteras till slakt.

Så otroligt sjukt hur människor kan behandla djur så illa. :(
 
Vad är då din poäng, att grisar är för intelligent att äta men inte får?
Om en ska hårdra det så ja. Men med förtydligande om att det enligt mig aldrig någonsin är ok att äta gris, medan jag om jag skulle svälta om jag inte åt kött skulle kunna tänka mig att äta får.
 
Om en ska hårdra det så ja. Men med förtydligande om att det enligt mig aldrig någonsin är ok att äta gris, medan jag om jag skulle svälta om jag inte åt kött skulle kunna tänka mig att äta får.
https://www.telegraph.co.uk/news/sc...-are-far-smarter-than-previously-thought.html

Ärligt talat tror jag djur i vår närhet, häst-ko-gris-får-hund osv på det hela taget är ungefär lika smarta. Skulle vi testa dem så är de bra på olika områden.
 
Jag äter kött och kommer fortsätta med det. För mig är det jätteviktigt hur djuren har haft det under hela sin uppväxt samt att de avlivas utan stress. Mobila mindre slakterier tycker jag är ett jättebra alternativ och jag tror att vi kommer se fler framöver.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag berätta lite hur mina dagar är. Eller ska vara för hade samtal imorse och gjorde som ett schema. Så tänkte jag skulle...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 057
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp