Sv: Frustar

min är wen frustare.
I traven o skritten drar han långa frust när han är ordentligt avspänd, o när man skrittar av för att rensa ur.
I galoppen frustar han ofta i varje steg när han kommer igång o börja jobba rätt, inga tecken på spänningar.,
 
Sv: Frustar

min är wen frustare.
I traven o skritten drar han långa frust när han är ordentligt avspänd, o när man skrittar av för att rensa ur.
I galoppen frustar han ofta i varje steg när han kommer igång o börja jobba rätt, inga tecken på spänningar.,

Jag har aldrig nånsin varit med om att galoppfrust i varje steg varit kombinerat med verklig avspänning:confused: En frisk galopp kan leda till avspänning men frust i varje steg i galopp är nog snarare luftvägsproblem eller ansträngning, om det inte är upphetsning.
 
Sv: Frustar

då är väl inte min häst som alla andra då, menh om du läser hela trpåden så ser du att lera har hästar som ör så.
När han är spänd o går med spänd sänkt rygg o högt huvud är han helt tyst, när han länger ut steget, höjer ryggen o sänker nacken börjar han frusta, lugna mjuka frust, han är då avspänd o lösgjord, jag har inget i handen o han går själv.
 
Sv: Frustar

Min frustar för jämman, avlappningsfrustningar, kommer då och då..och massor av skumm som ligger över hela ridhuset i små vita fläckar :)
 
Sv: Frustar

"Drakblåsningar", eller korta, småhetsiga frustningar, när hästen springer med spänd rygg, hög hals och är allmänt stirrig är inte särskilt lösgjort... och det är de dagarna min tant, visar arabblodet...

Men så finns det, de där trevliga skrittpromenaderna i lugn avspänt tempo, eller trevliga dressyr/skogspass där damen drar efter andan, sänker nacken och frustar en halvlång eller lång, nöjd frustning, som känns i hela kroppen.

Också väldigt luddigt, så här på nattkröken. :rofl:

det har väl inget med arabblodet att göra? mina araber håller iaf inte på så, och jag har inte sett många göra det heller! tycker inte om när folk sprider falska rykten, din häst gör det för att den gör det, det har inget med att göra att det är arab i den!

fortsatt kl
mina hästar kan göra de där frustandena när de blåser ut mkt luft på en gång när man busar med dem oxå... mkt sällan de gör det annars... har väl hänt annars typ... ca 2 ggr på 8 år..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter "Du får enormt lösgjorda hästar med den här övningen, säger A-tränaren i hoppning Niclas Haking." Han bjuder på en övning i två delar...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Serpentinbågar är som alla vet en toppenbra övning för att få hästen mjuk, lösgjord och liksidig. Men ibland kan det kännas lite tjatigt...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Gunnar
·
Träning Hej, jag har lite problem med en häst jag rider. Han sparkar bakut och stegrar och bockar en hel del (minst en gång per varv). Vi...
2
Svar
30
· Visningar
3 869
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Hästnyheter I tisdag möttes norska Marianne Ihlang av flera sår på hästen Eowyn. Hon ser inga andra alternativ än att det har varit rovdjur i...
Svar
7
· Visningar
656
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp