Bukefalos 28 år!

Fulaste klädesplagget?

Jeanstrosor/jeansblöjor. A.k.a shorts i jeansmaterial (eller vilket annat material som helst för den delen, men jeans verkar vanligast) som är lite pösiga men så korta att skinkorna sticker ut där bak. Det finns oerhört gott om sådana i den här stan, sommar som vinter!
Får mig osökt att tänka på en annan skotsk favvo: Jeansshorts med strumpbyxor under :love:
 
För att inte tala om att det "modet" härstammar från amerikanska fängelser där man med baggy-jeans visade att man var villig.

Fast det där stämmer inte. Däremot har amerikanska religiösa högern lobbat hårt för det på sociala medier, vilket gjort att påståendet spridits som en sanning (som så mycket annat i denna värld av bristande källkritik).

"While sagging did gain its start in the U.S. prison system, it was not a clothes-wearing style authored by imprisoned homosexuals intent upon advertising their interest in casual flings. Sagging pants became the behind-the-bars thing thanks to ill-fitting prison-issue garb: some of those incarcerated were provided with clothing a few sizes too large. That oversizing, coupled with the lack of belts in the big house, led to a great number of jailbirds whose pants were falling off their arses. (Belts are not permitted in most correctional facilities because all too often the lifeless bodies of their inmate owners have been found hanging from them.)"
 
Jag har jättesvårt för att tänka mig "fula plagg", för de flesta går förvånansvärt nog att få snygga om de bärs på rätt sätt av rätt person. Minns fortfarande en gång när jag såg ett par shorts i en butik som fick mig att tänka "vem i h-vete skulle köpa de där?!" trots att jag älskar shorts. Svaret fick jag några dagar senare på buke när @tornblomma la upp en bild på sig i sådana shorts och jäklar vad snygga de var på henne. Hur hon bar sig åt fattar jag fortfarande inte :p

Däremot, vad jag tror att inte kan bli snyggt på någon, någonsin, är (som nämndes tidigt i tråden) byxor på män som sitter så långt ner att det ser ut som om de har 20cm långa ben och 2 meter lång överkropp. Baggybyxor öht brukar se fult ut tycker jag just eftersom benen ser så korta och konstiga ut och folk ibland ser ut att ha bajsat på sig ;) Det hindrar mig dock inte från att själv ha sådana byxor. Använder dem dock aldrig om allt för många skulle kunna se mig...
 
Nu är ju inte Buke känt för sina moderiktiga medlemmar, antagligen kostar din hästs garderob tio gånger så mycket som din egen. Men ändå, vilket tycker du är i särklass det fulaste man kan ha på sig?

Till final vill i alla fall jag ha: Pikétröjan.
Motivering: Knäpp alla knappar - grym nördvarning.
Eller så har du den uppknäppt, då rullar kragen ihop sig, gärna åt varsitt håll.
Eller....så fäller man upp kragen och ser ut som en Drakula-wannabe.
Svårt att säga vilket av alternativen som är fulast.

Det är kanske inte direkt ett plagg utan hur man bär det. Men när jeansen hänger på "halva röven" och ett par urtvättade kalingar syns :wtf:
 
Fast det där stämmer inte. Däremot har amerikanska religiösa högern lobbat hårt för det på sociala medier, vilket gjort att påståendet spridits som en sanning (som så mycket annat i denna värld av bristande källkritik).

"While sagging did gain its start in the U.S. prison system, it was not a clothes-wearing style authored by imprisoned homosexuals intent upon advertising their interest in casual flings. Sagging pants became the behind-the-bars thing thanks to ill-fitting prison-issue garb: some of those incarcerated were provided with clothing a few sizes too large. That oversizing, coupled with the lack of belts in the big house, led to a great number of jailbirds whose pants were falling off their arses. (Belts are not permitted in most correctional facilities because all too often the lifeless bodies of their inmate owners have been found hanging from them.)"
Aha! Såg det i en artikel skriven av en, enligt mig, seriös, journalist. Så jag ger mig genast gällande källkritiken. Men fult som stryk är det i alla fall.
 
Foppatofflor på vuxna. Gärna ihop med vita strumpor uppdragna till halva vaden, shorts som är uppdragna över naveln men en instoppad urtvättad t-shirt. På medelålders man. Ögonen går typ sönder O_o

Mvh Miks
 
Nu är ju inte Buke känt för sina moderiktiga medlemmar, antagligen kostar din hästs garderob tio gånger så mycket som din egen. Men ändå, vilket tycker du är i särklass det fulaste man kan ha på sig?

Till final vill i alla fall jag ha: Pikétröjan.
Motivering: Knäpp alla knappar - grym nördvarning.
Eller så har du den uppknäppt, då rullar kragen ihop sig, gärna åt varsitt håll.
Eller....så fäller man upp kragen och ser ut som en Drakula-wannabe.
Svårt att säga vilket av alternativen som är fulast.

Onepiece.
Så löjligt fult att jag vill kräkas. Oavsett färg, mönster et c.
 
Det är kanske inte direkt ett plagg utan hur man bär det. Men när jeansen hänger på "halva röven" och ett par urtvättade kalingar syns :wtf:

Och gärna ska halva rumpan hänga ut över kalsongerna, som varken har resår eller passform kvar. Det är så.. ja, jag vet vad jag ska säga..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp