Bukefalos 28 år!

Funderar på att byta jobb! Arbetsmiljö? Personalvetare?

Vad ska jag göra?

  • Master i arbetshälsovetenskap

    Röster: 3 60,0%
  • Personalvetarprogrammet

    Röster: 1 20,0%
  • Sluta gnäll och fortsätt jobba i vården

    Röster: 0 0,0%
  • Annat

    Röster: 1 20,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    5

Maliin

Trådstartare
Jag jobbar som barnmorska men skulle vilja byta inriktning helt. Har jobbat inom vården sedan 18 års ålder och fyller 29 nu i vår, så är sugen på att prova på något nytt och fastnat lite för arbetsmiljö/personalfrågor.

Eftersom jag redan läst 4,5 år på högskola och inte har så mycket studiemedel kvar hade jag helst hittat någon påbyggnadsutbildning eller deltidsutbildning så jag kan jobba parallellt.

Ett alternativ som uppfyller bägge delar är denna; Masterprogram i arbetshälsovetenskap http://www.hig.se/VAAHM som man kan söka med omvårdnadskandidat vilket jag ju har. Kontaktade dock programansvarig och fick intrycket att man främst har nytta av den om man redan jobbar inom området och att det är lite osäkert vad man skulle kunna söka för tjänster om man inte gör det. Han verkade dock tycka att jag kunde prova ändå, men de vill väl såklart ha så många sökande som möjligt :D

Annars är väl alternativet att ta tjuren vid hornen och läsa Personalvetarprogrammet, dvs ytterligare 3 år till för ytterligare en kanditatexamen :angel: men då skulle jag vilja veta lite mer om jag verkligen kan jobba med det jag vill. Jag är t.ex. inte intresserad av att jobba med rekrytering eller löner, jag är framförallt intresserad av att jobba med arbetsmiljöfrågor, projekt och avtal/regelverk (t.ex. ha koll på vad som gäller när man tar fram arbetstidsmodeller, vilka rättigheter/skyldigheter arbetsgivare och arbetstagare har i olika situationer o.s.v.).

Vad tror ni som jobbar/har erfarenhet av liknande jobb, skulle jag kunna få jobb med masterprogrammet eller borde jag satsa på personalvetarprogrammet? Eller är jag helt fel ute?

(Att det finns en omröstning är enbart för att jag tycker det är lite roligt :rofl: )
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp