Fuxtråden.

10635825_10154525297525114_8550264505511979633_n.jpg
10615448_10154525297615114_4160996803480425144_n.jpg

Idag va vi busiga och red barbacka med repgrimma. Det är nog första gången hon blivit riden så, men det gick bra :) Hon va även snäll och stod still när jag skulle kravla mig upp från en lite för låg pall, och med säkerhetsväst på, smidig som ett kylskåp haha! Vågade till och med galoppera några gånger på raksträckan :D
 
KL idag har min pojk hopptränat med den tjejen som hoppar honom.. å jag ser verkligen utvecklingen.. han kan hålla galoppen på ett helt annat sätt. visserligen är de min förtjänst då jag tränar honom mellan gångerna:P men hon har lärt sig att hon måste påminna honom ibland att vi faktiskt galopperar.. å de var bra hopp trots att de bara var 80cm men jag är jättenöjd iaf
 
hahahah sååååååå sööööööööt !!!! :-D ja mankan inte missa honom i allafall.. klockrent tycker jag allt:D
 
Idag hoppas jag o min fuxfia, lite mer ordentligt än tidigare! :). Min fina dressyrhäst som ÄLSKAR att hoppa, skitkul verkligen. Hon blev tom så framåt att matte inte hann med i galoppfattningarna ;). Min fina tösabit! ❤️
 
oj vad dålig jaghar varit på att uppdatera:P min prins går i hagen å är nöjd.. de har nu fått fri tillgång på hö då gräset tagit slut.. de säger han ju inte nej till:P annars så går allt bara framåt i ridningen.. fixat så han kan ha dressyrsadeln igen.. att jag hade saknat den så mycket trodde jag inte.. idag blev passet hur bra som helst.. han var super duktig å trampade under sig å jobbad emed rygg å rumpa.. å jag kände att jag kunde sitta där jag skulle :D kändes hur bra som helst..
 
@Quimero Åh va roligt o höra!! :)
Jaa efter mycket letande, och sen gav jag upp o var hästlös 1.5 år och sen PANG bara hittade jag honom! Min "Van Remo"-häst!! :love:
En bjässefux, om inte större än Van Remo. Som föddes nästan samtidigt som VR gick bort, han har återuppstått :D tihi
Känner sån kärlek för honom! :heart

Jättefin din nya :)
 
Dressyrträning på min ponny fuxmärr som hunnit bli 18år! Innan denna träning som var för ett par veckor sen, hade vi haft ett uppehåll sen i maj, och knappt ridit ngn dressyr själva heller under sommaren, så jag är nöjd :)

imagejpg3-2.jpg


Mycket nöjd med att få fram nosen här!
imagejpg4-1.jpg


imagejpg2-4.jpg


imagejpg1-4.jpg
 
Senast ändrad:
Jag och min stjärna har nu hoppat lite, 3 eller 4 hoppträningar har vi hunnit med, känns som det kommer bli bra när vi känner varandra "på riktigt" :) Hon kan ha humör och mycket egen vilja i allt förutom hoppningen, då är hon bara världens lyckligaste och tycker allt är kul! :)

Dock lyckas jag inte få till det där med o lägga upp en film. Så det får ni vara utan.. :/
 
Roligt med en tråd för rödisarna :D Presenterar våran lilla fräs.
10352955_10152160578778753_8967513372192236798_n.jpg

Java är ett sto f-09 e:Belamour - Kaliber . Hon mäter idag ynka 157 i mkh :nailbiting::rofl: . Vissa har säkert redan sett henne i 09:ornas tråd :)
 
Hoppar tillbaka i denna röding tråd då jag lyckats få fatt på en liten liten röd sak efter min gamla.

Napoleon, shetlands hingst. Världens snällaste och arbetsvilliga kille, älskar att arbeta!
Vi kör mest, ibland lite tömkörning. Just nu väntar på skor så kan vi fortsätta med körningen, ömmar något fruktansvärt:( Så han går mest i hagen och latar sig medan jag har kör mer med den andra shetlands hingsten(svart dock så han får inte vara med här) =)

88392_1412174069.jpg

56356_1412174079.jpg

80972_1412174089.jpg



Man måste rulla sig i boxen när man kommer in, även fast man är ny ryktad...
33166_1412174105.jpg


Lite dåliga mobilbilder tyvärr! Ser nu att bilderna verkar vara stora, kan man göra de mindre?
 
fin bilder alla har.. å kul att så många med fuxar har hittat hit verkligen, :D

KL idag så har minkille fått hoppa.. inte med mig dock utan med den hoppryttaren han har.. tränade studs å sen hålla galoppen.. vilket inte var svårt idag då han hade sån energi..han har inte haft de innan så jag har nog gjort ett bra jobb med att träna upp kondition å styrka.. han lättar tom i rumpan ibland haha.. tränade att hoppa lite på volt å lite svängar å så vilket han haft svårt med.. men nu klarar han rätt snäva svängar å att hålla galoppen.. toppen bra=) måste ju kunna de om man ska tävla i framtiden:P
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
14
· Visningar
730
Senast: Mois
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 408
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 529
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 692
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp