Bukefalos 28 år!

Fuxtråden.

har visst uppdaterat dåligt men varit på semsster å liknande.. men igår så hoppade jag igen.. hela 40 cm hahaha.. från att vara hopprädd till 40 är ganska bra tycker jag.. minn häst är bäst så ska öka lite till i veckan..=)
 
Lyckades också trava över 40 cm igår:)
Han klev verkligen över, kände mig inte ens rädd när jag red emot det. Hur skönt som helst!

Har inte kunnat rida speciellt aktivt det senaste, tappskor sen ett fult sår på knät. Så mycket skritt rundor = en fetknopp i hagen
Hoppas nu att såren håller sig borta lika så tappskorna så man kan börja rida ordentligt=)

Vi har även fått byta sadel, jag tycker den nya är hemsk men hästen går så mycket bättre så får väl stå ut ett tag med den =)
 
Det är läskigt med roligt att hoppa. Jag är också skitnöjd när vi lyckats kravla oss över en si sådär 30-40 cm :D

Jag å mina fuxar
dsc00819_53c8509a9606ee0d8d517b7d.jpg

dsc00771_53c84e879606ee273cd23cd6.jpg

Fråga mig inte vad jag gör med händerna :crazy:
dsc00910_53c0474ae087c34994d2a8c1.jpg

dsc00922_53c04602ddf2b37f21409456.jpg

dsc00915_53c0467eddf2b31ba30b3af3.jpg
 
Och jag som älskar att hoppa har en unghäst som inte är inhoppad än.. :p Har dock blivit lite ofrivilliga hopp utan hinder.. :meh:
 
Jag kommer lämna denna tråden nu, blivit av med min halvfodervärds häst nu ikväll.
Men ni slipper mig inte helt, kommer hänga i bakgrunden och titta på era fina pärlor :love:
 
Har blivit delfodervärd till en fuxfröken nu, och precis köpt en dressyrsadel. Men VAD passar fuxar i för färger? Måste ju köpa nått schabrak till sadeln, och jag kan ju gissa att fuxar inte passar i mina favvofärger rosa och lila :angel:
 
Har blivit delfodervärd till en fuxfröken nu, och precis köpt en dressyrsadel. Men VAD passar fuxar i för färger? Måste ju köpa nått schabrak till sadeln, och jag kan ju gissa att fuxar inte passar i mina favvofärger rosa och lila :angel:

enligt mig passar dom i allt.. men mest i starka färger.. men de är min åsikt om de;P
 
Har blivit delfodervärd till en fuxfröken nu, och precis köpt en dressyrsadel. Men VAD passar fuxar i för färger? Måste ju köpa nått schabrak till sadeln, och jag kan ju gissa att fuxar inte passar i mina favvofärger rosa och lila :angel:

De passar i alla färger.. mer eller mindre.. :)
Lila (knall-lila eller mer åt det mörka hållet) och royalblått gillar jag! :up:
 
Har blivit delfodervärd till en fuxfröken nu, och precis köpt en dressyrsadel. Men VAD passar fuxar i för färger? Måste ju köpa nått schabrak till sadeln, och jag kan ju gissa att fuxar inte passar i mina favvofärger rosa och lila :angel:
Ja gudars, dom passar i ALLT. Förut tyckte jag inte det men nu har min regnbågens alla färger. Inte samtidigt dock. Rosa är min favorit färg också och hon allt från kallrosa till babyrosa.
Två olika nanser av lila grimmor har hon. Blått och rött är också jättesnyggt.

Mitt senaste inköp är ett orange schabrak. Hur fint som helst
Inte bästa bilden dock
dsc_2937_53d56132e087c33a3c4b5534.jpg


Ett annat favorit schabrak
dsc_2637_538a2067e087c34596894844.jpg


Det är ju så roligt med färg! :D
 
Ja gudars, dom passar i ALLT. Förut tyckte jag inte det men nu har min regnbågens alla färger. Inte samtidigt dock. Rosa är min favorit färg också och hon allt från kallrosa till babyrosa.
Två olika nanser av lila grimmor har hon. Blått och rött är också jättesnyggt.

Mitt senaste inköp är ett orange schabrak. Hur fint som helst
Inte bästa bilden dock
dsc_2937_53d56132e087c33a3c4b5534.jpg


Ett annat favorit schabrak
dsc_2637_538a2067e087c34596894844.jpg


Det är ju så roligt med färg! :D


Ni ger mig hopp! Speciellt nu när jag ser din fina med så knalliga färger :D
 
Har blivit delfodervärd till en fuxfröken nu, och precis köpt en dressyrsadel. Men VAD passar fuxar i för färger? Måste ju köpa nått schabrak till sadeln, och jag kan ju gissa att fuxar inte passar i mina favvofärger rosa och lila :angel:

det beror ju helt på vilken fuxnyans din häst har..

här är min i lila https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t1.0-9/535646_10151197522341315_675662326_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd....x720/542638_10151225695951315_801310284_n.jpg
 
Jaha, nu ska min Fuxdam sättas igång igen. Hon lyckades blir ormbiten för ett par veckor sen, i ett bakben. Men nu är hon OK igen, vi longerade i fredags för o se om hon var ren (har bara varit halt i trav). Shit, tro mig när jag säger att hjärtat låg utanför bröstkorgen på mig när de var dags... Ååååh vilken känsla när man såg att hon inte var de minsta halt och var glad att få arbeta igen!! . Det allra bästa är att jag nu får lite ridsällskap igen, då jag och @Trott står i samma stall ;D
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 615
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 519
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 140
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp