T

Tican

Skaffade ett par Zaldi-läder tillsammans med min sadel för ett år sen. Färgen var fel då, hette samma sak men matchade inte sadeln. Uttänjda, nötta och fula redan. Usch. :mad:
 
Köpte ett par Stübben sitgläder för ett år sen och det var samma med dom. De tappade färger på de ställen där det var lite nötning och de blev gråa och fula (färgen var svart från början). Lite trist med tanke på de dyra priset! Min kompis som också har Stübben stigläder var med om samma sak.
 
Kan trösta er båda med att det finns bra läder. Jag har ett par lemetexläder till min gamla kloster schöntalsadel (samma firma nytt namn), det var fortfarande samma bruna färg trots att sadeln säkert är tio år äldre än lädren :). Lädren är nu två år och har inte ändrat sig öht :banana:.
 
Lemetex är kända för sina fina stigläder.

Själv är jag fäst vid prestigelädren med nylonkärna!
 
Ska hålla mig till Hööks för 249, de är mjuka, smidiga, hållbara och snygga. Varför gör man inte det från början bara..? :crazy:
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 143
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 796
Senast: Solstig
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 616
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp