Bukefalos 28 år!

"Gå in" benskydd?

W

wingdings

Tacksam för snabba svar!

Hej

Ska på söndag ut och tävla med medryttarpållen. Hade tänkt köpa honom ett par benskydd, men har inte hunnit det än. Den enda möjligheten att göra det skulle vara på fredag, och jag kommer max kunna besöka honom en gång(kanske ingen alls) innan söndagen. Tror ni det går bra att sätta på honom dem första gången på tävlingsdagen eller behöver han ha använt dem ett par dagar först? Om de inte skulle passa får vi ju se, men annars är det ju bara att skippa dem

Det är en clear round med löjligt låga hinder(vi är nya på tävlingsbanan), om det spelar någon roll? :laugh:
 
Sv: "Gå in" benskydd?

varför sätta skydd på hästen om ni inte haft det tidigare när ni tränat?
 
Sv: "Gå in" benskydd?

Har den klarat sig utan benskydd hittills går det säkert bra på clear rounden också.
Mer för att hästen inte är van vid skydden, än för att de behöver forma sig efter hästen på något sätt. Så rid du tävlingen och köp sedan skydd i lugn och ro.
Lycka till!
 
Sv: "Gå in" benskydd?

Om hästen inte brukar ha skydd så börja inte på tävling, vissa tycker att det är väldigt konstigt och försöker sparka av dem medans andra inte bryr sig alls men det är dumt att börja på en tävling.
Om hästen brukar ha skydd och du köper likadana och är noga med att sätta dem rätt så är det bara att använda dom, de behöver inte "gå in" dem, om de inte sitter bra ska de inte användas alls.
 
Sv: "Gå in" benskydd?

Okej. Vi har inte haft skydd tidigare för att pengar inte funnits. Men det är sant, om det inte böhts innan kanske det är onödigt. Får se hur jag gör ;)

Men då väntar jag med benskydden till efter! :D
 
Sv: "Gå in" benskydd?

Ha dem inte första gången på tävling! Jag har alltid haft benskydd på ponnyn, både fram & bak, men så hade jag köpt nya teknikskydd bak, och använde dem första gången på tävling (brukar ha "vanliga bakskydd" annars) och har vart jätteirriterad på dem, slog & hade sig, så testa lite försiktigt på träning först är mitt rådd ;)
 
Sv: "Gå in" benskydd?

Okej. Jag provade dem när vi tog lite småskutt i förrgår. Han var inte det minsta irriterad. Kanske bäst att vänta ändå? Eller vad tror du?
 
Sv: "Gå in" benskydd?

Bryr han sig inte kan du nog använda dem ;) Bara du har testat innan så, lycka till!
 
Sv: "Gå in" benskydd?

Härligt! :D
Tack, det kan jag behöva som det nervvrak jag är:angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 140
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 837
Senast: Hedinn
·
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
23 397
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 884
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp