Gängbråk i Malmö

Sen är sanningen grumlig och vittnen talar som om det vore två olika händelser. Så frågan är vad som är sant?

Båda (eller ännu fler) kan ju vara "sant", upplevelserna skilde sig sannolikt mycket åt beroende på var man befann sig...

Vad gäller våldsamma demonstranter är de skitstövlar och idioter. Men jag har högre tankar och därmed högre förväntningar på poliser, och kan därför bli besviken på hur de hanterade situationen oavsett att jag tycker att en viss del av demonstranterna mycket väl skulle förtjänat att bli anhållna.
 
Jag tor faktiskt att de flesta som demonstrerade mot nazisterna var vanliga skötsamma människor. Sen kom några notoriska våldsverkare och " hjälpte till".
Det tror ju jag också. Men också att helt vanligt folk reagerar starkt på att polisen "skyddar" nazisterna, som hävdar att det är polisbrutalitet när polisen upprätthåller ordning. och att gränser passeras även för 'vanligt folk' som jag då menar är motdemonstranterna.
 
Det tror ju jag också. Men också att helt vanligt folk reagerar starkt på att polisen "skyddar" nazisterna, som hävdar att det är polisbrutalitet när polisen upprätthåller ordning. och att gränser passeras även för 'vanligt folk' som jag då menar är motdemonstranterna.

Det är de kommentarerna på sociala medier från vänsterfolk som verkligen gör mig rädd. Att vissa människor har förverkat sin rätt att få samhällets beskydd.
 
Det är grundläggande för demokratin att man får framföra sina åsikter på offentlig plats. Och att man får visa sin avsky/ogillande av åsikterna också.

Jag tror inte heller att de här mötena ger speciellt mycket. Det brukar vara redan frälsta som lyssnar.

Men det går ju inte att hindra politiker från att hålla tal. Det skulle ju innebära slutet för demonstrationsfriheten

Såklart vill jag inte inskränka yttrandefriheten. Men jag kan inte låta bli att tycka att det samtidigt ger en utmärkt arena för dessa extrempartier. Istället för att de använder samma talarplatser som andra partier, så får de så mycket mer utrymme och uppmärksamhet både på offentlig plats och i media. Dessutom går det åt enorma resurser. I vår lilla stad var det åtta poliser som byggde kravallstaket och bevakade i ett antal timmar när Sd och Jimmie var här senast, och jag gissar att de hade kunnat syssla med vettigare saker istället. Tror knappast att det var nån som inte visste vad partiet stod för innan och tror ingen ändrade åsikt heller, åt ena eller andra hållet.
 
Varje sådan här incident spelar rasisterna i händerna. Dom jublar när polisen blir angripen och motdemonstranter "gör bort sig".
 
Varje sådan här incident spelar rasisterna i händerna. Dom jublar när polisen blir angripen och motdemonstranter "gör bort sig".
Så är det ju. Det är dock inga vanliga motdemonstranter som gör bort sig, utan kriminella element på vänsterextrimistkanten, som de vanliga motdemonstranterna skulle må mycket bra av att fjärma sig ifrån, och inte som nu; beblanda sig med.
 
Det blir lite som att påstå att Jimmie Åkesson är homofob. Jag har aldrig hört honom uttala det, jag har till och med hört honom uttala att alla sexuella läggningar är välkomna i SD, bara man står kvar i garderoben och inte diskuterar sina privata angelägenheter offentligt. Jag har hört massor av hans partikamrater uttala sig homofobiskt (betydligt större andel än vänsterpartister som tycker att våld är OK). Ok, liknelsen är inte perfekt, men man kan inte automatiskt måla på någon åsikter bara för att andra har dem i samma parti.
Väldigt dålig jämförelse eftersom det fetade är homofobiskt! Åkesson är homofob!
 
Jag har personligen börjat störar mig som fasiken på motdemonstrationer. Sluta med det helt enkelt. Ogillar du något parti. Egna dem inte ett ord, en tanke. Och tex just antirasism och liknande stå inte och ge "hatpartierna" uppmärksamhet. Ignorera dem. Gör en egen demonstration med positiva budskap i stället.

Och polisen är människor. Dom har familjer. Dom har åsikter. Dom har erfarenheter. Dom har inte råd att vara mjäkiga inte i malmö. Man blir härdad som person när man ser saker om och om igen som dom gör ifrån sin situation. Stora synden är ju att genom motdemonstrera så kostar man samhället resurser som kunde gått åt bättre saker.

För en motdemonstration är att mucka gräl. Fyller ingen direkt funktion mer än skapa konflikt. Inte fasiken är det mycket folk som kommer stå starstrucked och tänka "fan vad många dom är bäst jag byter åsikt".

Nä man kan inte förändra andra personer genom att pressa. Sätta pressen triggar våldet i stället.
 
Varje sådan här incident spelar rasisterna i händerna. Dom jublar när polisen blir angripen och motdemonstranter "gör bort sig".
På vilket sätt spelar det dem i händerna? Tror du verkligen att det gör att de får fler röster och ett ökat stöd bland folket?

Det är slentriankritik mot vänsteraktivism att det på något sätt skulle motverka sitt syfte och hjälpa nazisterna (hur!?).
 
Väldigt dålig jämförelse eftersom det fetade är homofobiskt! Åkesson är homofob!

Fan, jag som försökte hitta ett exempel med SD och Åkesson. Först tänkte jag rasist, men en partiledare för ett parti med ett rasistiskt partiprogram kan knappast kallas icke-rasist. Sedan provade jag med ej muslimhatare - men det är ju just där Åkesson riktat sina debattartiklar och tal länge - mot muslimer. Sedan tänkte jag homofobi - där han åtminstone sagt att alla är välkomna. Fast det var ju med bivillkor.
 
Jag har personligen börjat störar mig som fasiken på motdemonstrationer. Sluta med det helt enkelt. Ogillar du något parti. Egna dem inte ett ord, en tanke. Och tex just antirasism och liknande stå inte och ge "hatpartierna" uppmärksamhet. Ignorera dem. Gör en egen demonstration med positiva budskap i stället.

Och polisen är människor. Dom har familjer. Dom har åsikter. Dom har erfarenheter. Dom har inte råd att vara mjäkiga inte i malmö. Man blir härdad som person när man ser saker om och om igen som dom gör ifrån sin situation. Stora synden är ju att genom motdemonstrera så kostar man samhället resurser som kunde gått åt bättre saker.

För en motdemonstration är att mucka gräl. Fyller ingen direkt funktion mer än skapa konflikt. Inte fasiken är det mycket folk som kommer stå starstrucked och tänka "fan vad många dom är bäst jag byter åsikt".

Nä man kan inte förändra andra personer genom att pressa. Sätta pressen triggar våldet i stället.

Jag håller inte alls med. Motdemonstrationer visar att det finns många som tycker att nazisterna, rasisterna och xenofoberna har fel och som står upp för vårt samhälle. Det är viktigt att idiotin inte får stå oemotsagd på gator och torg. Sedan är allt våld fel. Poängen måste vara att man visar sin avsky för åsikterna och stannar där.
 
Mitt förtroende för polisen är inte det bästa men jag blir ändå förvånad över att de iskallt rider över folk utan att det är en väldigt direkt fara för någons liv. Vi hästmänniskor vet ju hur mycket skada en häst kan göra. Det räcker att en hov touchar när hästen hoppar över. :nailbiting:
 
Fan, jag som försökte hitta ett exempel med SD och Åkesson. Först tänkte jag rasist, men en partiledare för ett parti med ett rasistiskt partiprogram kan knappast kallas icke-rasist. Sedan provade jag med ej muslimhatare - men det är ju just där Åkesson riktat sina debattartiklar och tal länge - mot muslimer. Sedan tänkte jag homofobi - där han åtminstone sagt att alla är välkomna. Fast det var ju med bivillkor.
Antisemit kanske?
 
På vilket sätt spelar det dem i händerna? Tror du verkligen att det gör att de får fler röster och ett ökat stöd bland folket?

Det är slentriankritik mot vänsteraktivism att det på något sätt skulle motverka sitt syfte och hjälpa nazisterna (hur!?).

De får mycket publicitet. Jag tror även att de får en släng medlidande när de blir utsatta för våld. Ingen förtjänar att utsättas för våld. Våldsamma motdemonstrationer är inte av godo.
 
"Motdemonstranter" som beväpnar sig med ballonger fyllda med ammoniak för att kunna slänga på hästar och människor är vidriga, empatilösa K R Ä K!
Rätt åt dem att de blev nedtrampade!

Beter sig som vidriga, empatilösa kräk. Och förtjänar inte allvarliga skador eller döden, däremot kan det givetvis inträffa i stridens hetta utan att polisen måste gjort fel. De förtjänar att straffas, rättssäkert för de brott de begått. Hur var det med människosynen?
 
För en motdemonstration är att mucka gräl. Fyller ingen direkt funktion mer än skapa konflikt. Inte fasiken är det mycket folk som kommer stå starstrucked och tänka "fan vad många dom är bäst jag byter åsikt".
Men svenskarnas parti muckar inte gräl? :meh: De är minst lika goda kålsupare. De VET att det blir såhär. De räknar med det. En av deras partimedlemmar är fortfarande på flykt efter ett mordförsök i Malmö, och de väljer att hålla ett torgmöte i staden som fortfarande är i ett allmänt chock- och sorgtillstånd efter den händelsen.
 
För sådana I D I O T E R har jag ingenting till övers, är de ens mänskliga?
Om man trots uppmaning inte flyttar sig, så får man faktiskt skylla sig själv. Att slå hästar med påkar för att man är allmänt anarkistisk tyder på iq-fiskmås.
De som råkade bli skadade har faktiskt ett personligt ansvar. Att denna pöbel även gav sig på ambulanspersonal som kom för att hjälpa skadade, talar inte heller för att de är speciellt smarta.
 
På vilket sätt spelar det dem i händerna? Tror du verkligen att det gör att de får fler röster och ett ökat stöd bland folket?

Det är slentriankritik mot vänsteraktivism att det på något sätt skulle motverka sitt syfte och hjälpa nazisterna (hur!?).
Min åsikt efter att läst på diverse forum. De som tycker att invandringen skapar problem sitter i sina stugor och anser att bråket är invandringens fel. Det "kostar ännu mer pengar". Och folket i stugorna anser att motaktivisterna inte hade där att göra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp