Bukefalos 28 år!

gäss attackerade 2åring

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gäss attackerade 2åring

Japp precis, och gässen handlade bara efter sina instinkter att försvara sitt revir mot icke familjemedlemmar.

Det stod att Arvid hade tagit sig IN till gässen som var i en bur. Antagligen var dom instängda just för att dom inte skulle jaga de besökande barnen.

Lite larvigt att även mamman fick terapi efter det här!!!! Jädra mesig stadskvinna!!!!

Rätta terapin vore snarare att låta lilla Arvid träffa en snäll gås tillsammans med gåsens ägare för att få lära sig att gäs egentligen är trevliga fåglar.

Jag kommer :love: ihåg knölgåshonan Beppi som vi hade när jag var liten, hon var jätte jättesnäll och lät sig bäras omkring och klappas och hon nöps nästan aldrig! :love:

Visserligen är pojken litet för liten för att ta till sig förklaringar han var ju bara 2 år men om man bara förklarar på basnivå så förstår även riktigt små barn mer än vad man tror.

Om jag varit där så skulle jag a/ konstaterat att Arvid inte var allvarligt skadad.

a1/ låta någon bära iväg den hysteriska mamman!

b/trösta honom

c/ säga något i stil med Arvid- gässen blev rädda för dig när du gick in i deras bur. Dom trodde att du skulle ta deras små barn. Därför började dom slåss med dig. Tänk Arvid att dom blev så rädda! Dom blev lika rädda som du blev och när man blir riktigt rädd så blir man arg! Du blev ju också arg och rädd eller hur? etc etc.

/KT
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Vem låter en två-åring ranta runt ensam på en bondgård :eek: ?
Det säjer väl sej självt att man inte ska göra... eller :confused:

Jag har också blivit jagad av två sura gäss på bonngården ovanför mormors hus, de var ena riktiga sura jäklar som gick lösa efter att den familjen slutade föda upp dobbermann (vakthund eller vaktgås.. same shit :p :D ).
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Jag har visserligen en väldig respekt för gäss och stora fåglar överhuvudtaget men den mamman/dagispersonalen har inte tagit sitt ansvar... En två åring släpper man inte på det viset! Sen kan man skylle på vad man vill men inte fåglarna...
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Skönt att jag inte var den enda som tänkte så! Jag menar, vad trodde hon egentligen? Att livet på landet är snällt och fluffigt, och alla djur är mjuka snälla kramtofflor? Härnäst kommer hon väl kräva att de "aggressiva djuren" avlivas eller något. Naturligtvis tycker jag synd om barnet, det är inte hans fel att han har en puckad mor.

/lingonben, stadskvinna men skulle
1) aldrig släppa lös en tvååring ensam på en gård
2) inte ha mage att beskylla någon annan för min :devil: ansvarslöshet
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Jag har börjat umgås lite med en kille på snart tre år och jag kan bara säga en sak till mammans försvar. Jäklar va de kan lägga iväg snabbt! Ibland räcker det med att man vänder sig om och nyser så har de dragit vidare till någonting mycket mer spännande. Det är full rulle hela tiden!

Sen är det ju trist att Arvid fick den här upplevelsen med sig i bagaget men jag tror inte att kommer att spela honom någon roll i framtiden, möjligen att han blir rädd för fåglar...
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Jo det är klart att de är kvicka, min mormors hus som min morbror bor i ligger som sagt vid en större bondgård, vi är ganska stor släkt och jag har passat många kusiner och kusinbarn och barn jag inte ens är släkt med där -man får ju ha koll, rikta uppmärksamheten på barnet och inte på en ko eller vad det kan ha vart arvids mamma stod och beundrade.
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Det stod i artikeln att hon ammade när hon tappade uppsikten över honom. Jag tror inte att Arvids mamma är någon puckad stadslolla som inte klarar av att ha sitt barn på en bondgård utan en helt vanlig mamma. Jag tror det är snarare regel än undantag att barn i den åldern ibland smiter iväg på egna utflykter.

Sen kan jag inte förstå meningen med att blåsa upp det i tidningen. Har de skrivtorka möjligen?
 
Sv: gäss attackerade 2åring

(köpte aftonbladet idag) det stod även att en fröken stod och knäppte kort och inte hade uppsikt över barnen/Arvid.
Jag tror inte att hon är en dålig mamma i den bemärkelsen utan att det är folk som trott att den andra ska ha haft koll när i själva verket ingen hade det.
 
Sv: gäss attackerade 2åring

hmm, hon ammade ju? någon borde haft koll, definitivt dagispersonalen, men sånt kan hända, en 2 åring är snabb, tycker det är lite sensations journalistik över det hela
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Jag håller med...

Varför ska man genast idiotförklara mammor, pappor och andra så fort det händer en olycka?
Saker händer.
Barn försvinner snabbare än snabbast ibland.
Sen kan man givetvis tänka efteråt att man skulle haft större koll, men hur många gånger har inte era barn bara råkat försvinna runt husknuten, för att nästa sekund dyka upp eller så att man får spinga efter dem. I 99% av fallen händer inget, ibland gör det ju dock det, det är därför det kallas olyckor.
Barnet kunde inte veta att man inte fick gå in där.
SJÄLVKLART blir man LIVRÄDD som förälder om barnet håller på att bli sönderhackat av ett gäng gäss eller vad det nu kan vara, finner man sitt barn sårigt, den förälder som inte får höjd puls då... finns den?
Kvinnan kanske också i det här fallet känner enorma skuldkänslor för att hon tappade bort sonen, att hon inte han med och se, inte bara för att hon hittade sonen bland gässen.

Genast ska det vara en korkad stadsbo... :smirk:

Jag tycker bara att folk här på buke ofta är så jävla snabba att döma andra och hade de/ni fått gjort det hade det blivit SÅ bra, ja det hade det nog blivit för de flesta med facit i hand.
Var det inte någon vars barn blev sparkat i huvudet här för någon vecka sedan av en häst?
Var inte det bara en olycka då, eller var det en extremt dum och klantig mamma?
I mina ögon en olycka.

Det här stod i en tidningsnotis, är det helt säkert att ALLT står med?
Det är kanske jätteklumpigt gjort, men jag tror mer på att det är en olycka, och att både dagisfröken och mamman är helt vanliga människor som är jätteledsna för vad som har hänt och givetvis mår dåligt för det... :smirk:
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Vad då "larvigt". Mamman fick givetvis en svår chock! Tänk bara på vad som kunde hänt om hon inte kommit dit så snabbt. Pojken kunde ju fått ögat uthackat! Det var ju ren tur att hon gick mot hönsgården direkt och inte började leta någon annan stans.
Jag är själv uppväxt på landet och det påverkar väl inte hur man reagerar när ens unge är i fara?!
Skärpning!
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Daydream skrev:
Vad då "larvigt". Mamman fick givetvis en svår chock! Tänk bara på vad som kunde hänt om hon inte kommit dit så snabbt. Pojken kunde ju fått ögat uthackat! Det var ju ren tur att hon gick mot hönsgården direkt och inte började leta någon annan stans.
Jag är själv uppväxt på landet och det påverkar väl inte hur man reagerar när ens unge är i fara?!
Skärpning!


Word!

Kunde inte sagt det bättre själv! Tur att mamman kände sitt barn så väl att hon snabbt kunde lista ut vart han tog vägen!
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Jo, men varför i all världen behöver båda två få psykologhjälp efter händelsen? Mamman tappade bort barnet, barnet blev hackat. Barnet överlevde och såren kommer att läka, end of story. Ett sånt trauma kan det väl ändå inte vara? Kommer det inte snarare att öka på barnets skräck att gå i terapi? Jag kan förstå att mamman är ledsen, har dåligt samvete över det som hänt, och att det var en chock att se barnet anfallas, men gör hon inte en gås av en fjäder här?
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Jag tycker hon är extremt klok som bearbetar sina skuldkänslor tillsammans med en psykolog. Eftersom hon inte höll koll kunde ungen ha blivit blind för livet. Tro fasen att hon ska ha proffshjälp, t ex för att inte bli totalt överbeskyddande tills ungen fyller 25.
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Jag tycker bara att folk här på buke ofta är så jävla snabba att döma andra och hade de/ni fått gjort det hade det blivit SÅ bra, ja det hade det nog blivit för de flesta med facit i hand.
Var det inte någon vars barn blev sparkat i huvudet här för någon vecka sedan av en häst?
Var inte det bara en olycka då, eller var det en extremt dum och klantig mamma?
I mina ögon en olycka.
Japp det var min son det. Kan förstå hur den lille 2 åringen försvann medan mamman ammade, hu min 3 åring har vi fått jagat ända sedan han var 8 månader gammal. De är så snabba. Det är säkert många här på Buke som tänkt tanken att jag är en korkad morsa om inte höll reda på min son i hästhagen men ingen ahr vågat säja det rent ut, denna kvinna känner vi inte och därför kan vi anklaga henne för både det ena och det andra. Olyckor händer så fort även om man försöker hindra dem. Skulle tro att journalisten har vinklat sin artikel en hel del också. jag var själv chockad när Tobias blev sparkad men det gick snabbt över. Tobias själv är tyvärr inte mer försiktig idag än tidigare med djur. Senast igår så blev han biten av en höna :smirk:
 
Sv: gäss attackerade 2åring

Jo, men varför i all världen behöver båda två få psykologhjälp efter händelsen? Mamman tappade bort barnet, barnet blev hackat. Barnet överlevde och såren kommer att läka, end of story. Ett sånt trauma kan det väl ändå inte vara? Kommer det inte snarare att öka på barnets skräck att gå i terapi? Jag kan förstå att mamman är ledsen, har dåligt samvete över det som hänt, och att det var en chock att se barnet anfallas, men gör hon inte en gås av en fjäder här?

NU vet vi ju inte vad det är för psykologhjälp hon får.
Det kanske helt enkelt är så att hon får hjälp och stöd av en psykolog för hur hon ska hjälpa sin son igenom en jobbig tid eftersom han nu började drömma mycket mardrömmar osv.
Tror inte att det är så att de är påväg in på hispan bägge två... :smirk:
För pojken är det garanterat ett svårt drama, och för mamman jobbigt eftersom hon vet att hade hon kommit lite senare hade han kunnat bli blind, och fått ännu större skador.
Varför är man löjlig om man blir rädd? Skulle det hända min son skulle jag ha panik i en lång tid efteråt och själv drömma mardrömmar om vad som hänt och kunnat ha hänt.
Det är en tidningsnotis vi läst. Vi har inte sett situationen och hört om den från den verkliga källan, därför tycker jag att det är väldigt snabbt att döma.
Kan hända att hon överdriver jättemycket, men vi VET inte, därför behöver vi inte heller kasta skit över henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund *Suck* http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1112390,00.html NÄR ska det göras nåt åt dessa instabila hundar...
Svar
19
· Visningar
1 171
Senast: escodobe
·
T
Övr. Hund http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,976459,00.html Mycket i denna artikel är helt sjukt, men det som jag fastnade för...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 464
Senast: Casper
·
Övr. Hund Satt nyss & läste på aftonbladet & fann denna länk: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,897437,00.html Det är...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 501
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp