Bukefalos 28 år!

gammal tegelvägg - puts eller plattor på??

Qvicka

Trådstartare
Spinoff på lagårdsrenoveringstråden!
Jag håller också på med renovering av en mkt gammal o sliten lagård, river just nu ut golvet:laugh:, men funderar hur jag ska göra med innerväggarna. Det finns lite rester av gammal puts kvar men på större delen av ytorna har det redan ramlat loss.
De alternativ jag kommit på är antingen att sätta upp plastplattor på väggarna, men då ska det reglas och det innebär både jobb plus att man förlorar lite yta, eller att "helt enkelt" putsa om alltihop.
Regla och sätta skivor kan jag greja själv, men putsa har jag ingen aning om hur man gör. Eller framförallt vad det blir för kostnad??
Hur många år kan man räkna med att det håller sen? Och kan man göra det själv på rimlig tid?
Stalldelen är 9x7,5 m (2,4m takhöjd) och så går det bort lite dörrar och fönster..
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 720
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver lite hjälp med att tänka efter före. Vi har köpt en grannfastighet till sambons släktgård. På denna fastighet håller vi på och...
Svar
10
· Visningar
2 201
Senast: Zadie
·
Hästmänniskan Ja, nu var det dags igen, en intressant gård har dykt upp till försäljning... Visserligen något dyr med tanke på renoveringsbehoven, men...
Svar
9
· Visningar
9 747
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp