Bukefalos 28 år!

Går hårt! Får ont i hälar och knän.

MissFideli

Trådstartare
Gav mig iväg på en promenad i måndags, den blev lite längre än planerat och det började strama i knäna efter ett tag. Att gå 1,2 mil när man inte gått typ nått sen i höstas var kanske inte så bright :crazy: Men i alla fall.
Inte speciellt ont alls i tisdags, lite mer ont i går och jätteont i högra knät idag. Det gör ont på båda sidor av knäskålen, i nederkant typ. Nån form av överansträngning antar jag, men jag är nyfiken på vad det är? Det är bara 2 punkter, ingen träningsvärk. Och det gör bara ont när jag går och då när jag sätter ner benet. Inte vid lyft eller böj.

Jag går också ganska hårt, och får ofta ont i hälarna om jag inte har skor med ordentlig sula. Nån som har tips på vad man kan göra åt det? Kan ju inte smyga runt på tå liksom :p
 
Sv: Går hårt! Får ont i hälar och knän.

Jag har inget svar på vad det kan vara, men jag fick också ont i knän och benhinnorna när jag gick förut. Nu har jag alltid "joya" skor, rundade som MBT fast mjukare sula. Har inte haft ont sedan jag köpte mitt första par i höstas!! Helt underbara att gå i, blir mkt bättre överrullning i steget. Har mkt värkproblem och kunde knappt gå 1 km utan att få ont innan, nu går jag 1-2timmar/dag.
 
Sv: Går hårt! Får ont i hälar och knän.

Älskade mina MBT :love: Fast jag tycker dom har jättemjuk sula? Men även dem fick jag ont i hälarna av :o
 
Sv: Går hårt! Får ont i hälar och knän.

Du kanske ska testa lite "silly walks" och se om du kan hitta en gångstil som är bättre?
Jag har hittat en nu som härmar min rörelse när jag rider. Den är sjukt bra och dessutom mycket mer effektiv :D
 
Sv: Går hårt! Får ont i hälar och knän.

Min sjukgymnast säger att man ska gå där man har "fjädring", dvs mer på framfoten istället för att sätta ner hälen först. Det fungerar för mig iaf :) speciellt om man ska springa/jogga.
 
Sv: Går hårt! Får ont i hälar och knän.

Klampar du dej igenom livet:D;) Joyan är ännu mjukare, åk till hälsokostbutiken och testa! De är helt underbara att gå i:love:
Enda nackdelen är att de är dyra. Men kan man inte gå i annat så.. Jag har fibro och lumbago ischias så kroppen är ju allt annat än bra, men skorna gör sån skillnad att jag vägrar ha något annat på fötterna till vardags! Promenadlängden har ju ökat ifrån 2km till ca 8km/dag och det är smått fantastiskt med tanke på att det "bara" handlar om en annan form på sulan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 728
Kropp & Själ Hej! Är det någon här som är duktig på knän och kanske vet vad som är fel på mitt...?! Jag har en fundering kring mitt knä där jag kan...
Svar
3
· Visningar
490
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp