Bukefalos 28 år!

Garanti på dammsugare

_Maria_

Trådstartare
Hej allihopa!

Nu har min sladdlösa dammsugare gått sönder:( I December var det 3 år sedan den köptes så garantitiden på 2 år har ju gått ut..men...jag har fått för mig att det finns någon garanti på 3 år som gäller teknik som kostat över 300kr enligt konsumentköpslagen. Är det något jag fantiserat ihop själv eller är det någon som känner igen det?:)
 
Sv: Garanti på dammsugare

Det är inte så att det särskilt gäller för teknik som kostat över 300 kr, men det är som du säger att du har rätt att reklamera varan i tre år. Värt att tänka på är att det bör röra sig om ett fabrikationsfel, men det blir ju upp till säljaren att undersöka.

Läs på i KkL 23§ :)
 
Sv: Garanti på dammsugare

Tack!:)

Undrar om det kan räknas som fabrikationsfel när den funkat i snart 3 år..men jag går nog ner med den till säljaren så får dom se.
 
Sv: Garanti på dammsugare

Beror ju helt på vad som är fel. Troligen är det INTE fabrikationsfel. Är det INTE fabrikationsfel kan säljaren debitera dig för felsökning för att konstatera det och sedan om du vill åtgärda, givetvis betalning för detta.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 632
Senast: escodobe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 639
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 186
Senast: Elo
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 309
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp