Bukefalos 28 år!

GD med fel färg??

F

FannyoArre

jag älskar ju rasen Grand Danois, och jag vet ju att Merle är en icke godkänd färg. Men jag har även sett en annan färg som inte finns med i färgskalan! Någon som vet vad den här färgen kallas??
Jag tycker den är helt underbar! :love:

23855_413042244971_648594971_5267249_6527810_n.jpg


Jag såg den i en annons för rätt länge sen men har aldrig hittat en liknande igen. :confused:
 
Sv: GD med fel färg??

Är rätt säker på att jag såg en GD med den färgen (fast en vuxen) för några veckor sedan. Kan inte svara på din fråga dock :p
 
Sv: GD med fel färg??

Det där är en fawn merle, kort och gott.

Såhär kan en sådan se ut som vuxen;
duke_-_chocolate_merle2.jpg


Dessa kan uppkomma om man exempelvis parar en harlekin x fawn, det finns dock andra kombinationer som kan ge en sådan färg också, både godkända och icke godkända färgkombinationer.
 
Sv: GD med fel färg??

WOW.. :love::love::bow:

Jag bara måste köpa mig en sån sen. :D

Men dom kan ju inte vara så vanliga än??
 
Sv: GD med fel färg??

Lite gör man ju ;)

Men individen i sig är viktigast, därefter kommer färgen.

Vi valde ut vår osedd men i samråd med vår kompis som kände valparna och det blev en trefärgad. Jag ville inte ha en Lassie.
 
Sv: GD med fel färg??

jag har ju haft grand danois tidigare så jag vet ju vad jag får på ett ungefär..;)

Men jag tycker om lite annorlunda färger.. Däremot skulle jag inte välja vilken ras som helst bara för att jag gillar färgen den har.
Men GD är min typ av hund. :love:
 
Sv: GD med fel färg??

Äh, tycker folk är så skitnödiga när det gäller att man inte får välja efter färg, om allt annat stämmer so why not liksom :p Det finns ju säkert puckon som köper skithundar pga färgen men det tror jag är undantag. Jag gillar Harlequin på GD, o blå (om det nu heter det) :love: Såg en maffig harlequin utanför idag :d Dock, med alla problem många stora raser har skulle jag kolla hälsostatus på rasen öht o linjer osv i synnerhet länge innan jag köpte mig en. Irländsk varghund tex har ju en del problem.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 499
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 672
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 395
Senast: ako
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 367
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp