Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Magica

Trådstartare
Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)

Fynda på! Och visa upp alla fynden här :D
 
Senast ändrad:
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Det var attans vad du var snabb med ny tråd :bow:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Japp! Nykter på nyår och uttråkad ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Är det någon som vet om det finns tredelat bridongbett i stl 10,5?
Helst vanligt stålfärgat.

Och fodrat regntäcke i stl 115 som inte är så stort i bogen?
Vad tycker du om kvaliteten?
Bild?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

köpte ett marinblått fleecefodrat regntäcke i mitten av dec. Enda jag hittade i min ponnys storlek. Han är 118 cm över ryggen och har smal bog, täcket var inte reglerbart i bogen så tvivlade lite, men jag chansade och köpte ändå. sitter som en smäck. Kan försöka ta en bild idag? Är en ljusblå broderad krans (typ fred perry-stuk) på svanslapp och boglapp. Gillar täcket, känns "dyrt" i kvaliteten tycker jag. intesådär sladdrigt och "billigt" som billiga täcken annars lätt ser ut. tror de hade normala smala tränsbett i strl 10,5 också, såg ut att vara rätt välfyllt med "standardbett".
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Det såg fint ut!

Om din är 118 cm över ryggen, sitter det bra längdmässigt?
Har inte mätt min på ett tag så får göra det (unghäst), dock gäller fortfarande 115 täcken. Får ta med måttband och mäta när jag åker dit.

Fanns det samma även i vintertäcke?
Vad kostade det?
Vad är det för knäppen framtill? Såna som är till maggjordarna?
Hur är längden nertill?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

det är inte mitt, hittadeen likadan bild. hennes är i strl 125, min i 115.

matmissbrukaren: då jag var där fanns endast fleecefodrat. gav 350 eller 400 tror jag. sitter som en smäck, kan fota sen.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Fyndade vit MH fleece för 129:- och den rosa från Horze för 169:-såå bra passform, aningen för långa ärmar och går ner över halva rumpan och dessutom en passform (lite insväng i midjan) Den från MH var inte lika bra passform i midjan men supermjuk och skön (o snygg men inte så praktisk färg ;))

Fyndade pannbandet med pärlor för 99:- och de med Swarowski för 199:-

581c1bc0719011e382ff0ef840307e44_8.jpg


img_20140103_212215_52c71c78e087c33377ea7671.jpg


Köpte även:
*Loppfrö
*Longerpisk
*Longerlina
*Tömkörningsgjord
*En vit plåtburk som det står Sockerbitar på :)

Måste även tipsa om något totalt ohästigt: deras ljus i glasburk kopia på Yankee Candles, en del luktar supergott (och andra pyton) men brinner nästan lika bra som yankees dvs att det är riktigt stearin i så det inte bara blir en grop när man eldar :) och ja priset är ju såklart kanon!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Pannbanden:love:! Får vänta till mamman ska dit nästa sväng coh hålla en tumme för att de finns kvar då:).
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

*KL

Det är ingen som ska dit snart som kan tänka sig att köpa vinterhandskar åt mig och skicka?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Kommer med spänning fö:plja denna tråd då jag ska till Ullared i april!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Jag ska till Ullared på torsdag! Högst upp på listan står fodrade och ofodrade Amigo-täcken. Sen några bett och kanske ett träns om de finns bruna samt bomull på rulle, mycket billigare där än hemma på citygross. Känns inte som om jag behöver så mycket men man brukar alltid hitta desto mer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 702
Senast: Valle
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 766
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 751
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp