Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Kl

Någon som ska till Ullared snart som kan kika på om det finns Amigo regntäcke strl 115 och back on track? Vill ha ett täcke (stall eller nät) och ryggpadden :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

*kl*
Nån som vet om den rosa ridkavajen finns kvar och vilka storlekar de finns i.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

I förrgår fanns detta täcke. 300g, går lite högre upp på halsen och trycker inte på manken. Supernöjd! (Y) 399 :-
(Vet inte om bilden gick att infoga...)

NÅGON SOM VET OM DET FINNS BOGSKYDD OCH PRIS PÅ DETTA I SÅ FALL? :)

/var/folders/h3/fkr8j2k94hz0wwnzwxpjc0c80000gn/T/com.apple.iChat/Messages/Transfers/IMG_2614.jpeg

IMG_2614.jpeg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Du måste först ladda upp bilden på någon sida på nätet, typ facebook eller photobucket, och sen kopiera in bildwebbadressen. :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

kl

Min lilla pålle fick ett 300g täcke i julklapp, första täcket på hundra år som är köpt på Gekås men är faktiskt jättenöjd med detta! Slitstarkt, fint, bra storlek och hög skärning i halsen utan att vara halvhals, jätteslätt och fint foder, han får skav av ex. shires foder som är lite grövre nylån, han behöver ha sådant jättemjukt som i horsewares täcken :) Det enda jag kan klaga lite på är att fodret liksom har åkt bak lite så att han får kanten på täcket ner i manen, men eftersom han ändå har gles man på halsens nedre del så spelar det liksom ingen större roll, tänkte sy dit ett ludd och se om det fungerar, annars får det vara :)

f95e24887c4411e3ac5d122563d5f073_8.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Det var snyggt!

Eftersom du spanade in täcken, fanns det något 100 grams? Är ute efter stl 115 men din häst ser större ut än så så du kanske inte har koll om det fanns mycket täcken i den storleken.
Fanns det något annat roligt? Såg du någon svart sadelgjord i läder? Ej dressyr.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Det fanns inga 100g som tilltalade mig just då, tror det var något med halvhals, min har 135 men har en 115 och en 155 hemma också så jag kollar alltid alla storlekar :p

Det fanns svarta anatomiska lädergjordar från Jacson vet jag, kollade inte så noga :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

kl

någon som har erfarenhet av deras eksemtäcken? Har nämligen blivit erbjuden att köpa begagnade (men nya/i nyskick) eksemtäcken därifrån för 400 kr/styck. Är det mindre än nypriset? Är det okej kvalitet/ passform på dem? Mycket tacksam om någon kan svara! :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Nypriset ligger på 350-400 kr, iaf på de jag har därifrån. Kvaliteten är bra, jag tycker tyget är bättre än tex Hööks. Däremot har jag inte testat Boetts som säkert håller en betydligt högre kvalitet. Men de från Ge-Kås håller lätt en säsong och lite till på min häst.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Tack för svar. Då kanske jag ska slå till, alternativet hade varit börjes.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Nypriset ligger på 350-400 kr, iaf på de jag har därifrån. Kvaliteten är bra, jag tycker tyget är bättre än tex Hööks. Däremot har jag inte testat Boetts som säkert håller en betydligt högre kvalitet. Men de från Ge-Kås håller lätt en säsong och lite till på min häst.

Du behöver inte testa Boetts heller ;)

De var bra förr, men nu är det samma smäck som allt annat och går sönder för väldigt lite, bara väldigt mycket dyrare...
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Är det någon som varit där nyligen som vet om de har träns av Hunter-typen där man liksom klickar i bettet istället för att spänna fast det på traditionellt vis?

Undrar också hur det såg ut på benskydd-/bootssidan och bettsidan? Utplockat eller mycket?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Såna träns har jag inte sett där.

Det finns en hel del benskydd och boots där. Även bett men det är mer begränsat i storlekarna tycker jag men dom har väldigt många olika. Jag som behöver 10,5 till min har svårt att hitta bett där men har man 12,5-14 så finns det en del. Både i mässing och vanlig metall.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

I-landsproblem delux ;) Termobyxorna har spruckit lite för mycket....

Någon som köpt overall eller termobyxor från ridavdelningen?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Jag har en ridoverall därifrån som jag i princip bott i sedan det blev snö och kallt. Den är helt fantastisk! Jag fryser lätt och för det mesta, men har inte frusit än i vinter med den.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

I-landsproblem delux ;) Termobyxorna har spruckit lite för mycket....

Någon som köpt overall eller termobyxor från ridavdelningen?

Ullareds helskodda termobyxor är den bästa investeringen jag gjort! :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Har också köpt helskodda termoridbyxor till både mej och dottern. Verkligen bra investeringar!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

KL

Jag var där igår! Hittade en väst, B-vitamin, pälsglans, sadelgjordtunnel i fårskinn, lite godis, slicksten, koksaltlösning och en tävlingstopp från MH. Lite smått och gott. ;) Jag var duktig som bara köpte de jag verkligen behövde :D

Tycker utbudet igår var väldigt bra! ;) Många olika modeller, märken och passformer. Tycker schabraken igår var hemska... Men det gäller ju att ha tur. Såg inte ett enda snyggt... :meh:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Det är ju det som är charmen med Gekås - man vet aldrig vad man ska hitta, eller inte hitta :)!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Kl

Bestämt att jag sticker till ge-kås på lördag nästa vecka :)

Hoppas på att hitta ett 100 grams regn/vintertäcke samt ett par ridbyxor.
Ska kolla efter ett bett också men det brukar inte finnas i den stl jag behöver där. Ska fylla på hästapoteket lite med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 712
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 897
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 448
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp