Genomsnittstid på dagis?!

ujent96

Trådstartare
Har en fundering hur man gör på ert dagis när man beräknar hur många timmar de vistas där dvs om man ska betala maxtaxa eller inte.
Fick nämligen tillbaka kopia på det schema vi lämnade in nu efter jul. Eftersom maken jobbar var tredje helg är han alltid ledig minst en dag per vecka.

Lämnade in fyra lappar där det på varje lapp är uträknat tiden i genomsnitt hur mkt sonen är där. På två av lapparna infaller två skollov och då jag är lärare är alltså sonen inte där på loven. På dessa två lappar står där genomsnitts tid 30, 25 tim resp 28,75 tim trots att han då är ledig en av de fyra veckorna.

Man har alltså bara tagit snitt på de 3 veckor av de 4 per lapp, han är där och helt enkelt hoppat över den lediga veckan. Rent principiellt tycker jag detta är fel. Hade mitt barn varit på dagis lovveckan hade den räknats med- varför gör det inte det nu då? Antagligen handlar det om ren ekonomi, i annat fall skulle vi ju komma under den högsta taxan dvs under 25 t per vecka.

Hur gör man på era dagis? Någon som har liknande erfarenheter? Är jag helt ute och cyklar som tycker att man borde räkna snitt på fyra veckor på alla lappar och inte på tre?
 
Sv: Genomsnittstid på dagis?!

Jag tror att våra timmar läggs ihop, d.v.s. man räknar ut hur många timmar de varit där per månad. Men vi har nästan alltid samma schema så jag blir lite osäker.
Däremot vet jag att man får betala fullt trots att barnen är hemma under ex.vis semester och sommarlov.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 127
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 047
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 274
Småbarn Jag har en fyraåring som jag älskar mer än allt annat såklart men just nu börjar jag fundera på om det verkligen ska vara så här att...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp