Geografiappar

the_connemara

Trådstartare
Vilka är era favoriter inom spelappar med geografitema? Hittade Backpacker här om dagen o även Världens Geografi. I'm in heaven :love: Hade gärna velat ha någoted Sveriges geografi också. Tips? Fanns ju MASSOR... Allt från frågesport till peka ut på karta funkar alltså :)
 
Vilka är era favoriter inom spelappar med geografitema? Hittade Backpacker här om dagen o även Världens Geografi. I'm in heaven :love: Hade gärna velat ha någoted Sveriges geografi också. Tips? Fanns ju MASSOR... Allt från frågesport till peka ut på karta funkar alltså :)
Backpacker, är det som det gamla dataspelet?
 
Backpacker, är det som det gamla dataspelet?

Jag minns faktiskt inte det så bra mer än att jag gillade det och detta är superbra! Inte sådär omöjlighet heller o man lär sig massor (frågorna återkommer till viss del tills man klarat tillräckligt). Samma med Världens Geografi - direlt efter omgångens avslut får man de man haft fel på igen "gratis" o så får man bonus om man gör om de man gjort fel på.
 
Det enda jag pysslar med som på något sätt har med kartor att göra är Turf :p Ett spel där man med hjälp av mobilens gps ska ta olika zoner (små platser). Man får poäng för att ta en zon och lite poäng för att man har kvar zonen tills någon annan tar den från en. Det finns såklart en topplista och en chatt, men det går också att få medaljer för att man tex tar ett visst antal olika unika zoner, för att man tar zoner på märkliga tidpunkter på dygnet osv. Tack vare turf har jag (och många andra) fått se fina ställen vi inte skulle ha sett annars och ibland krockar man med andra ute också, vilket brukar vara jättetrevligt :)
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Fazeem
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 578
Senast: Butros
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
527
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp