Bukefalos 28 år!

Gifta sig med papperslös

Gammeln

Trådstartare
Och få 100 000kr. Det är väl ok om bägge är med på det för att den papperslöse ska få stanna. Hur länge måste man vara gift innan man kan ta ut skilsmässa
 
Ett normalt förhållande med en icke EU medborgare kräver väl att man ska vara gift i 2 år innan man får PUT. Utan att kunna juridiken så skulle jag tro att om man gifter sig med en papperslös så måste denne åka till sitt hemland och ansöka om uppehållstillstånd därifrån...
 
Ett normalt förhållande med en icke EU medborgare kräver väl att man ska vara gift i 2 år innan man får PUT. Utan att kunna juridiken så skulle jag tro att om man gifter sig med en papperslös så måste denne åka till sitt hemland och ansöka om uppehållstillstånd därifrån...
Men man får pengarna samma dag som man gifter sig eller får man dom först efter PUT
 
Går det ens? Borde vara krav/lag på att man ska veta vem man gifter sig med.
Finns inga som helst krav på att du ska veta vem du gifter dig med. Men om din partner vill ha uppehållstillstånd i Sverige så måste ni visa för migrationsverket en lång historia över hur ni känner varandra....
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
542
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 375
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
504
Senast: MiaMia
·
Tjatter Fick en inbjudan från en vän/fd kollega som gifter sig snart, inbjudan kom 2 veckor innan bröllopet. Nu vet jag att de kör väldigt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp